Зробити стартовою | RSS 2.0 | Вхід »
30-06-2011, 12:51

За власним кермом по Європі

За власним кермом по Європі

Є люди, які «приросли» до рідного керма і не визнають інших видів транспорту, окрім свого автомобіля... Раніше такі мандрівники їздили лише по Україні, зараз же все частіше можна почути про автоподорож по Європі. Та слід знати певні правила, і розуміти, що закордонна мандрівка має як свої переваги, так і труднощі.

Аби виїхати за кордон на авто, необхідні дійсні українські права, техпаспорт, за необхідності довіреність, страховка «Зелена карта» та віза, термін отримання якої від 7 до 45 днів, а вартість – до 35€.

Проблема може виникнути у власників авто, що знаходяться у кредиті. Річ у тім, що навіть якщо ви маєте всі необхідні документи, митники мають право не випустити вас із країни. Абине отримати такий неприємний сюрприз, краще заздалегідь попередити працівників банку про ваше бажання вирушити у подорож. У банку слід отримати довідку про те, що вони не проти вашого виїзду за кордон на цьому авто.

За власним кермом по Європі

Спершу права, потім поїздка

Ситуація цікава тим, що у Європі наші українські стандартні права старого зразка взагалі недійсні. Для подорожі вам потрібні права, у яких всі дані будуть продубльовані латиницею. «Нові» права мають неповний дубльований переклад, крім того в них не міститься звична для Європи інформація: адреса людини, зріст, колір очей та інше. Хоча, зазвичай, європейські поліцейські звертають увагу саме на ім’я та прізвище. Щоб бути стовідсотково упевненим у дійсності прав, можна купити міжнародні права. Коштують вони недешево, від 300-500 до 3500-4000 гривень, в залежності від терміну виготовлення та участі у цьому процесі посередників. Якщо ви плануєте відвідати одну країну, наприклад Польщу, то можна обійтись і звичайними правами. Коли мова йде про кілька країн, краще заздалегідь придбати права міжнародного зразка, з одного боку, це позбавить вас проблем із закордонною поліцією, а з іншого, буде дійсним посвідченням особи, що дає вам можливість замовити номер в готелі, взяти в оренду авто та інше. До пластикової картки прав додається книжечка сірого кольору А6 формату, у якій є повні дані про власника прав українською мовою, які продубльовані англійською, французькою, іспанською, російською, німецькою, арабською і навіть японською й китайською мовами.

Страхові поліси

Всі, хто виїздить за кордон, повинні мати страховки: як водій так і всі пасажири. Це одна з обов’язкових умов. Без цього просто не видадуть візу. Вартість найпростішого страхового полісу, що отримують на виїзд у країни Шенгенської зони на 14 днів, коштує 6-8 євро. Однак автоасістанса (технічна допомога машині) у ній немає. Страховка, в якій обумовлена можливість техдопомоги, коштуватиме вам близько 20-23€.

Така страховка дає гарантію, що у разі ДТП вашу автівку безкоштовно евакуюють, частково компенсують витрати на стоянку, а у разі необхідності (повної несправності авто) придбають вам квитки додому. А ось ремонт автівки повністю сплачує сам власник, тобто така страховка не є повною страховкою машини. Однак від асістанса залежить, як швидко прибуде евакуатор, а самого туриста покладуть у шпиталь і нададуть медичну допомогу.

Без «зелені» за кордон не пустять

Головним страховим полісом при виїзді за кордон залишається «Зелена карта». Це такий собі аналог нашої ОСАГО. За нею саме страхова компанія відповідатиме, якщо турист стане причиною аварії на дорозі. Вартість її невелика, крім того – фіксована. Всі страхові компанії, хто продає «зеленку» (а їх лише 14 в Україні), мають однаковий тариф – 15 днів коштують 282 гривні. Однак напередодні слід придбати звичайний поліс «КАСКО» із міжнародним покриттям, вартість його на 10-15 відсотків вища за звичайне «КАСКО». У разі невеличких пошкоджень авто за кордоном його можна відремонтувати й, коли повернетесь додому, головне не забути отримати відповідні документи (аналіз ДТП) у поліції тієї країни, де ви втрапили у халепу. Якщо ж машину викрали чи вона розбита вщент, по поверненню вам компенсують її вартість.

Митний контроль

Якщо у вас всі документи на авто в порядку, це дає певну надію, що митники не будуть занадто прискіпливими. На жаль, на 100 відсотків від необхідності спілкування з ними це не врятує.

«Коли ми з родиною поїхали «своїм ходом» до Болгарії, топроблем із нашими митниками не було, а ось на румунському кордоні довелося стояти перед зачиненим шлагбаумом, доки не дали по 30 доларів з людини»,– розповідає Дмитро.

Подібні історії може розповісти кожен, хто хоч раз перетинав кордон на власному авто. Найчастіше необхідність «віднести» 10 баксів виникає на молдавському та румунському кордонах. Із росіянами так легко не домовитись. Тут можуть і машину розібрати, щоб перевірити, чи все у вас в порядку.

Не порушуй – не зупинять

Не слід забувати про те, що, готуючи машину до поїздки за кордон, ви маєте упевнитись не лише у її ходових якостях, а й подбати про зовнішній її вигляд. Авто не повинно мати ніяких наслідків аварій, які можна побачити, наприклад – тріснутого скла або фар, відсутності елементів кузову, ум’ятин та ін. Крім того під великим питанням автівки з тонованим склом. У Польщі й Чехії на тонування ще можуть «заплющити очі», а ось західніше – не лише випишуть штраф, а й змусять зняти тонування, у разі непокори вас арештують, а машину конфіскують і не випустять на вулиці своєї країни, доки скло не буде «чистим».

Також слід змінити власний «іменний» номер на звичайний державного зразка. Авто з номером, на кшталт, «Галочка» чи «Серьога» у Німеччину не пустять. До того ж номер має бути прикріплений у відповідному місці та його має бути добре видно.

Про аптечку, вогнегасник та інші дрібниці слід пам’ятати завжди, адже європейські копи до цього дуже прискіпливі. Та й взагалі, з правилами дорожнього руху тут суворо, тож краще із нюансами ПДР країн, через які ви плануєте проїхати, ознайомитись заздалегідь. Наприклад, в Угорщині та Австрії ближнє світло має бути увімкнене завжди. В Румунії на пішохідних переходах пропускають людей так старанно, що слід бути дуже уважним, бо машина, що їде попереду вас, може зупинитися у будь-яку мить. У більшості міст ЄС обмежено швидкісний режим до 50 км/г, а ліву смугу на автобанах використовують лише для обгону.

І головне, ніколи не намагайтеся «домовитись» із європейським поліцейським, бо потрапите за грати й оком не встигнете моргнути.

Ціна питання

Із якістю пального тут проблем немає, а ось ціни на нього кусаються. Зараз бензин коштує від 1,6 до 1, 8 євро за літр, а вартість дизельного пального також упевнено добирається до цієї позначки. Тож при витраті пального 10 літрів на 100 кілометрів, щоб відпочити у Чорногорії лише на дорогу вам знадобиться 2200 гривень в один бік.

Зараз деякі туристичні фірми, йдучи назустріч таким автомандрівникам, розраховують маршрути, допомагають із орендою готельних номерів тощо. І якщо ви вперше їдете за кордон, скористайтесь їхніми порадами, можливо, це допоможе вам відпочити, не відчувши жодних проблем.

Євгенія Гамза


Шановний відвідувачу! Ви увійшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми радимо Вам зареєструватися або увійти на сайт під своїм іменем.
Коментарів немає...

Додати коментар

Ваше Им`я:
Ваш E-Mail:
Код:
Включіть це зображення для відображення коду безпеки
Введіть код:

 


  
Викоистання будь-яких матіалів, розміщених на сайті, дозволяється при вказівці посиланн (для інтернет-видань - повне посилання) на vestnik.in.ua. Посилання обов'зковим, незалежно від повного або часткового викоистання матеріалів. Матіали, відмічені знаком "реклама" публікуються на правах реклами

Copyright © 2011, "Вісник Кременчука". Усі права захищені.
 
Реклама