Сів на «ровера» і поїхав на «лісапеті» (цікаві факти про велосипед)

Останнім часом в інтернеті то і наткнуся на сюжет про співочих бабусь із Черніговщини, які співають про «лісапет». І так класно в них це виходить, що пісня підірвала інтернет, а за переконаннями деяких українських продюсерів має всі шанси стати хітом. Проте, з’ясувалося, що пісні про “лісапед” вже 10 років і її давно виконують на Хмельниччині, бо тільки там на велосипед кажуть “лісапед”. Відтак популярність прийшла зразу і до бабусь з Чернігівщини і до колективу з Хмельниччини.
Я ж передивившись сюжет, і собі згадала декілька назв велосипеда. Так в дитинстві, у одному із райцентрів Полтавщини, ми з друзями його називали «веліком». Моя бабуся з Харкова чомусь його звала «веломашиною».
А зовсім недавно я дізналася ще одну назву велосипеда – «ровер». У одному з тернопільських сіл, біля магазину до нас підійшов з чоловік і попросив: «Посторожуйте мого «ровера». І якби у нього не було в руках велосипеда – ми б його не зрозуміли.
Вже пізніше мені розповіли, що по-польськи велосипед називається ровер, так само його називають на Заході України і в Білорусії.
А повернувшись з поїздки полізла в інтернет і дізналась:
«Rover – так називалося британське підприємство, засноване 1887 року Джоном Кемпом Старлі і Вільямом Саттоном.
Фірма Rover починала свій бізнес із випуску велосипедів. Перший з’явився 1884 року,
Основна новинка велосипеда марки Rover – привід на заднє колесо, яке задавало тягу за допомогою педалей і ланцюга. Доти велосипеди мали величезне переднє колесо з педалями й маленьке заднє. Фірма Rover їх “зрівняла” – стали однакові за розміром. Їздити на такому велосипеді стало значно не лише безпечніше, а й зручніше. Тож під кінець XIX ст. на “ровер” масово сіли діти й жінки по всій Європі».

Та як його не назви, велосипед один із найулюбленіших видів транспорта у українців, а в селах чи райцентрах, часом, – єдиний. Так у одному із райцентрів Полтавщини – Котельві -мені здалося, що половина населення їздить на двоколісних. Цікаво, їх вільно кидають біля магазинів, шкіл, аптек. Не примикаючи, І ніхто не краде!

В Бердянську ж побачила пам»ятничок велосипеду. Серед центральної вулиці стоїть триколісний, на якому можна не лише посидіти, сфотографуватися, а відчути хлопчаком в подертих шортах, чи дівчинкою з зеленкою на колінах.

vestnik.1161011-32669-1m3hqeq.jpeg

І це не єдиний пам’ятник велосипеду в українських містах. У деяких містах є пам’ятники загиблим велосипедистам, як оцей у Києві.

vestnik.1161011-32669-1qst30w.jpeg

У світі є навіть пам’ятники і викраденим велосипедам.

vestnik.1161011-32669-1ymos9i.jpeg

І такі дивні, як цей, пам’ятник велосипедисту-інопланетянину

vestnik.1161011-32669-vzjpte.jpeg

Ще пропоную, як на мій погляд, 10 цікавих фактів про велосипед

1.Велосипед, який ми його знаємо зараз, з двома колесми і традиційного розміру, з’явився в 1900 році.

2.Світовий рекорд швидкості на велосипеді належить 50-ти літньому данцеві Фреду Ромпелбергу, і складає 268,831 км/г.

3.При їзді на велосипеді спалюється 600 калорій на годину.

4.На одне місце стоянки автомобіля поміщається 20 велосипедів.

5.У найменшого у світі дорослого велосипеда колеса зроблені з срібних доларів.

6.У Японії до дітей слова “поганий” і “нехороший” не застосовуються. Там на стоянках для велосипедів, що знаходяться поряд з школами, можна побачити дві таблички. На одній зображені декілька велосипедів, що акуратно стоять, і напис: “Так ставлять велосипеди хороші діти”. На іншій табличці можна побачити пару недбало кинутих велосипедів і інший напис: “Так хороші діти велосипеди не ставлять”.

7.У Китаї на кожен автомобіль припадає 250 велосипедів. Близько половини усіх поїздок в Китаї відбувається на цьому транспорті. У містах таких європейських країн як Данія, Німеччина і Голландія третина усіх поїздок – велосипедна. 15% працюючих японців добираються на роботу на велосипеді.

8.У світі зараз дуже популярні електровелосипеди. Зараз їх використовується один мільйон екземплярів. У Швейцарії побудували електровелосипед, який може досягати швидкості 100 км в годині

9.Жінкам в арабських країнах не заборонено кататися на велосипеді, але це має бути модель з низькою рамою, яка дозволить їздити в довгій сукні.

10.Легені велогонщиків більш розвинуті як в порівнянні із звичайними людьми, так і в порівнянні з іншими спортсменами. Їх об’єм складає 8 літрів, що на два літри більше середніх показників. Кровообіг велогонщиків дозволяє перекачувати організмом до 7 л кисню в хвилину, тоді як у звичайних людей це 3-4 л.

Карта транспорту
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Gepostet von Я Люблю Кременчук am Mittwoch, 9. Mai 2018
Громадський бюджет
20 Серпня, 2019 Вівторок
19 Серпня, 2019 Понеділок
більше новин