Оновлення освіти: як навчатимуться підлітки

Не читати твори, які схиляють до смерті. Не перетворювати уроки хімії на оповідання про неї. Не змушувати дітей купувати дорогі матеріали для уроків трудового навчання. І, врешті, дати учням можливість хоча б частково обирати, що вони хочуть і вважають потрібним вивчати. Ці та інші зміни у навчальних програмах для учнів 5-9 класів пропонують учителі, батьки та самі учні.У неділю, 2 квітня, на платформі EdEra завершилось громадське обговорення, яке стосується оновлення навчальних програм 5-9 класів. Участь у ньому міг узяти кожен охочий. Тепер кожен коментар обов’язково опрацює робоча група. Саме на основі громадського обговорення будуть оновлені програми, за якими навчатимуться українські підлітки, у тому числі кременчуцькі.

«Для нас важливо зробити це обговорення максимально відкритим… Адже освіта – це справа усього суспільства, а не лише профільного міністерства чи інших органів влади», – зазначав координатор проекту оновлення навчальних програм для 5-9 класів Сергій Горбачов.

Це була вже друга сесія громадського обговорення. Під час першої, яка тривала з 13 по 24 лютого, навчальні програми отримали понад 7000 пропозицій. Скільки коментарів було під час другої сесії – підрахують робочі групи.

«Вісник» пропонує дізнатися, що хочуть змінити в освіті підлітків українці.

Хімія – нудно, математика – мало

Найбільш коментовані навчальні предмети під час другої сесії обговорення – хімія та математика, інформує Міністерство освіти і науки.
Зайва та нудна інформація, перевантажена програма – так критикують програми з хімії не лише батьки, а й учителі.

Педагоги також скаржаться на зміст програми: «Говоримо про переробку нафти. А чому немає переробки кам’яного вугілля? Те, що є актуальним для України. Потрібно додати хоча би деяку інформацію».

Підтримують ідею онлайн-екскурсій на підприємства. Та рекомендують, щоб учні не писали на уроках хімії есе про відкриття українських хіміків та хімічні професії. А хоча б влаштовували прес-конференції чи круглі столи, де б вчилися доводити свою позицію.

На завантаженість програм скаржаться і дописувачі до програм із математики. При цьому батьки просять, щоб алгебрі у школі приділяли більше уваги. Адже усім випускникам здавати ЗНО з математики. І навіть пропонують зробити це, наприклад, за рахунок скорочення годин «Охорони здоров’я» на користь математики. Учителі також просять збільшити кількість годин на вивчення алгебри, бо «все якось поспіхом і не на користь дітей». Наприклад, у 9-му класі проводити алгебру хоча б три рази на тиждень. А також мають зауваження до вилучення деяких тем. Або їхнє вивчення в інших класах, коли теми бувають занадто складні для розуміння учнями.

«Відбити охоту читати» і «курс для філологів»

«Твори, які вивчають діти на уроках літератури, повинні вчити дітей чогось доброго і позитивного. А не схиляти до смерті, як це маємо у творі «Маруся». Хіба дивно, що після уроків літератури діти взагалі не хочуть читати?» – так коментують програми вже з української літератури. «Таке враження, що твори в шкільні підручники підбирають такі, щоб були не надто цікаві і щоб відбити дітям охоту вчитись і читати», – коментар ще одного дописувача.
Самі учителі радять включити до програм більше творів сучасних письменників, у тому числі гумористичних.

А ще українці радять «завести одну важливу традицію. Якщо учень не бажає вивчати і читати будь-якого конкретного автора з цієї програми – він повинен мати право замість нього читати і вивчати будь-якого іншого».

Програму з української мови самі вчителі називають скороченим варіантом студентського курсу для філологів. Більшість пропонує повністю змінити структуру вивчення української мови. Пропозиції різні. Є навіть радикальні. Наприклад, зосередитися на розвитку мовлення, уклавши програму за тематичним принципом: народні звичаї, хобі, покупки, спілкування у соцмережах. При цьому суто теоретичні теми винести у примітки до завдань на розвиток мовлення. «І не вимагати від дітей знання теорії взагалі!» – пишуть деякі педагоги.

Без дорогих матеріалів та з романтикою

«Дайте дітям романтику і скарби, чудо, таємницю та авторитет», – закликають дописувачі під програмами з історії. І стверджують, що наразі й історія України, і світова історія учням подаються занадто складно і нецікаво. А ще зазначають, що зміст підручників різних авторів за переліком дат, особистостей та подій відрізняються між собою. Тож учитель нерідко сам створює медійні та наочні матеріали для уроків. Кожен педагог – різні. І це може впливати на результати ЗНО учнів з історії. А програми могли б об’єднати між собою зміст підручників. Учителі скаржаться, що навчальні години не розподілені по класах та предметах.

Про програми з інформатики зазначають, що «одні класи залишаться без базових знань, інші зненавидять інформатику у зв’язку з нерозумінням теми». Що програми не відповідають віковим особливостям учнів, а критерії оцінювання взагалі відсутні. І це необхідно терміново виправляти.

Щодо трудового навчання, батьки пропонують розробити документ, згідно з яким учитель не може вимагати від учня купувати дорогі матеріали для виготовлення виробу. А також можливість створювати виріб (шити, в’язати) у мініатюрі. Деякі дописувачі радять поділити дітей на групи за вибором учнів: щоб вони мали можливість обирати з кількох тем.

Найменше коментарів отримали програми з іноземних мов, «Основ здоров’я», фізики та фізичної культури, а також мистецтва, природознавства та біології. Вони стосуються переважно того, яку тему в якому класі і скільки вивчати.

Після завершення громадського обговорення робочі групи доопрацюють навчальні програми. І вже на початку травня їх розгляне колегія Міністерства освіти та науки. Тож, можливо, уже з вересня українські підлітки навчатимуться за оновленими програмами.

Як навчаються підлітки у США

Американець Майкл, який побував у Кременчуці, розповів «Віснику», як навчаються американські підлітки.

– Зазвичай під час уроків (в основній школі – авт.) учитель розповідає, а учні слухають і записують. Іноді ми проводили навчальні дослідження. А ще працюють у групах, але це – більше на уроках літератури та біології. Великі довгострокові проекти починаються у 11-12 класах. Вони можуть тривати місяць і навіть більше.

Особисто мені подобалося навчатися. Особливо коли під час одного уроку давали матеріал із різних предметів – наприклад, із фізики та математики. Так я міг ширше побачити світ.

Не можу сказати, що я користуюся усіма знаннями, які отримав у школі. Звичайно, найбільше мені знадобилося те, що вивчав у музичних класах. Адже за професією я – музикант. Проте в Америці важливо добре вчитися, щоб потрапити у хороший коледж.

 

Перше онлайн-обговорення: 5 основних тенденцій

Під час 2-ї сесії обговорення на платформі EdEra можна було ознайомитися з описом основних змін до програм, які внесли робочі групи за результатами 1-го обговорення. А також у спеціальній таблиці переглянути, як вони відреагували на кожен коментар українця.

Тенденція №1:

Якість важливіше кількості

Майже усі програми мали коментарі-нарікання, що кількість завдань, які передбачені програмами, просто неможливо реалізувати за час, відведений на вивчення предмету.

Тенденція №2:

Сучасні теми для сучасних дітей

Дописувачі вказували, що програми не враховують сучасну дійсність, в якій живуть діти, та потреби, які ставить перед ними сучасний світ.

Тенденція №3:

Міжпредметні зв’язки

Більшість предметів, особливо споріднені, безпосередньо впливають на вивчення один одного. Наприклад, дописувачі висловлювали пропозиції на уроках «Української літератури» підсилювати знання школярів з історії, ввівши в програму тексти, в яких художньо зображують різні історичні події.

Тенденція №4:

Менше теорії – більше практики

Вивчення предметів, в першу чергу, має бути орієнтоване на реальні навички – з цим погоджуються коментатори до абсолютної більшості програм.

Тенденція №5:

Врахування вікових особливостей дітей

Дописувачі вказують, що вимоги до деяких програм не відповідають ні можливостям, ні зацікавленням дітей, для яких написані.

за інформацією прес-служби МОН

Все по темі: Міністерство освіти і науки  навчання  освіта 

Карта депутатів
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Gepostet von Я Люблю Кременчук am Mittwoch, 9. Mai 2018
Громадський бюджет
17 Жовтня, 2018 Середа
16 Жовтня, 2018 Вівторок
більше новин