Душогубка у Кременчуці

У Кременчуці є кілька об’єктів – забруднювачів атмосферного повітря, на які постійно скаржаться мешканці прилеглих мікрорайонів. Це завод технічного вуглецю, асфальтобетонний (на Ревівці), той же сталеливарний завод. Однак ці підприємства під тиском громади взяли зобов’язання встановити фільтри, аби викиди не були такими шкідливими для населення. А є одна «фірмочка», яка вже більше трьох років труїть прилеглий житловий масив своєю сумнівною діяльністю. І ніхто не може знайти на неї управу.

Як гаражний кооператив перетворився на полігон для спалювання гуми

Ідеться про гаражний кооператив «Луговий» у Великій Кохнівці. На його території для своєї діяльності облаштувала місце фірма під назвою «Крем біч». Власне, фірмою даний об’єкт назвати важко. Це така собі саморобна «коптильня», влаштована у звичайному гаражі. Туди звозять і спалюють відпрацьовані автомобільні покришки. А дим, який через це утворюється, стелиться навколо і покриває смородом усі навколишні оселі. Мало того, що місцевим мешканцям нічим дихати, навіть випрану білизну вивісити неможливо, оскільки на неї осідає сажа. Дим же від «коптильні» розповсюджується і за межі Великої Кохнівки. Його можуть відчувати і на Молодіжному, до якого відстань менше кілометра, і на Лашках. І це триває вже більше трьох років.

Як виявилося, власник гаража є членом кооперативу «Луговий». Зазвичай мало хто цікавиться, чим займаються люди у своїх гаражах. Хоча у цьому випадку голова кооперативу вже давно мав би поцікавитися, що відбувається у віддаленому куточку його організації. Адже тепер, після того, як від населення надійшли скарги до різних інстанцій, стало зрозуміло, що можуть покарати не лише організаторів душогубки, а й кооператив у цілому. А хто захоче платити «за того хлопця»? Тому голова кооперативу «Луговий» анонсував проведення зборів із постановкою питання про вилучення власника славнозвісного гаража з членів кооперативу. Очевидно, щоб не розділяти відповідальність. Хоча коли відбудуться ці збори – поки невідомо.

Хоч скаржся, хоч не скаржся…

Численні скарги громадян до органів влади нічого не дали. Кілька разів вони викликали патрульну поліцію. На виклики приїжджали екіпажі, приймали заяви – і на цьому усе завершувалося. На запитання мешканців, що буде далі, патрульні відповідали, що заяви передадуть дільничному інспектору, і далі розбиратиметься вже він. Однак досі ніхто з мешканців так і не бачив дільничного. Натомість від поліції надійшла відповідь, що жодних порушень не виявили. Проблему діяльності «Крем біч» із подачі депутата Оксани Піддубної виносили на розгляд депутатської комісії міськради з питань екології під головуванням Руслана Ульянова.

Комісія ухвалила рішення – доручити пересувній лабораторії відділу екології міськвиконкому зробити аналіз повітря біля найближчих до джерела забруднення осель. Автомобіль лабораторії приїхав на вулицю Аерофлотську, відстань від якої до «коптильні» лише метрів 200, коли там нічого не палили. І після аналізу відібраних проб її фахівці зробили висновок, що «все нормально, жодного перевищення рівня шкідливих речовин у повітрі немає». І порадили мешканцям звертатися до Полтавської обласної екологічної інспекції. Мовляв, вона має право на перевірку об’єкта і важелі адміністративного впливу, тобто може виносити приписи, штрафувати за виявлені порушення тощо. Але ж на місцевому рівні ці порушення ніхто не хоче фіксувати!

Виходить якесь замкнене коло, яке не можна розірвати вже більше трьох років. А мешканці тим часом мають труїтися димом від гуми.

Олексій Федюн: «У державі мораторій на позапланові перевірки»

Керівник відділу екологічної безпеки міськвиконкому Олексій Федюн говорить, що в Україні наразі триває мораторій на позапланові перевірки фірм. Тому кременчуцька мерія вже протягом року звертається до обласної екологічної інспекції щодо діяльності фірми «Крем біч». Але вона ніяк не реагує на ці звернення. І ось, нарешті, цього понеділка, 3 липня, до Кременчука приїхали фахівці обласної екоінспекції з перевіркою діяльності фірми «Крем біч». Але це сталося лише після того, як мешканці надіслали колективну скаргу до Полтави, а обласна екоінспекція на підставі цього отримала дозвіл із Києва від Державної екологічної інспекції. Ось така бюрократична тяганина. Але тепер кременчужани хоч мають надію на припинення їх катування димом від гуми.

Спалювати покришки – вигідна справа?

За словами головного еколога Кременчука Олексія Федюна, фірма «Крем біч» облаштувала піролізну установку з переробки гуми. Простіше кажучи, це утилізація автомобільних шин.

Чим же так вигідна утилізація покришок? Дана категорія відходів містить у своєму складі полімери, які широко застосовують у найрізноманітніших виробничих сферах. Продукти переробки шин використовують для виготовлення нових покришок. Гумову крихту застосовують у декорі, як гідроізоляційний матеріал у будівництві. Її використовують для оформлення бігових доріжок, облаштування дитячих та спортивних майданчиків.

За допомогою піролізної установки під впливом високої температури виділяється органіка. У результаті утворюються напівкокс, вуглець, мастило, графіт, бензин і газ. На сьогоднішній день бізнес із піролізом може виявитися справжньою золотою жилою, оскільки дана галузь незвідана і цікава, а тому перспективна. До того ж із сировиною проблем не буде. Власники відпрацьованих автошин із радістю скористаються нагодою позбутися обридлого сміття. Найчастіше навіть не доведеться платити за гумовий мотлох, варто тільки запропонувати самовивезення покришок.

У Європі звалища покришок знаходяться під забороною, та й місця для їхнього зберігання немає, а тому питання про утилізацію має вирішуватися екстрено. Наприклад, у Франції чверть загальної кількості шин спалюють, 21% подрібнюють у крихту, а майже половину знову використовують на виробництві. А у США щороку майже 115 мільйонів старих шин витрачають на дизельне паливо, адже за їхніми стандартами 1 шина дорівнює 30 літрам нафти, і вона дає на 16% більше тепла, ніж кам’яне вугілля. Щоб отримати паливну рідину під час переробки шин, якраз і використовують метод піролізу, який, до речі, є максимально економічним і екологічно безпечним, бо дозволяє переробляти вторсировину й отримувати паливо з непотрібних матеріалів.
Але там, перш за все, враховують екологічну безпеку процесу утилізації для населення. А в нас виходить навпаки. Що ж, чекаємо на результати перевірки обласної екоінспекції.

Все по темі: забруднювачі повітря  повітря  сморід 

Карта транспорту
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Posted by Я Люблю Кременчук on Wednesday, May 9, 2018
Громадський бюджет
3 Липня, 2020 П’ятниця
11 Червня, 2020 Четвер
4 Червня, 2020 Четвер
29 Травня, 2020 П’ятниця
23 Квітня, 2020 Четвер
8 Квітня, 2020 Середа
7 Квітня, 2020 Вівторок
6 Квітня, 2020 Понеділок
більше новин