Автогаз стає невигідним

Коли газ для автомобілів коштував удвічі менше, ніж бензин, заправлятися було вигідно. Однак зараз він почав наздоганяти бензин за вартістю. Виходить, що економія зійшла практично нанівець…

Останніми днями вартість газу на заправках стрімко поповзла вгору.

Ще два тижні тому він коштував приблизно 12 гривень за літр. Така ціна трималася з минулого року. Наразі середня цінова пропозиція пропан-бутану на кременчуцьких АЗС складає приблизно 15,50 гривень за літр. Хоча на деяких заправках торгують навіть на гривню дорожче.

Порахуємо витрати

Донедавна багато автолюбителів замислювалися про можливості встановлення газобалонного обладнання (ГБО) на своє авто. І небезпідставно.

Витрати що на бензині, що на газі майже однакові. Пропан – побічний продукт нафтопереробки, що і визначає його низьку ціну. Найпростіше ГБО разом з обладнанням і роботами обходилося дешевше 6000 гривень. Пропанові балони досить компактні. Стандартний (на 60 л) дасть можливість проїхати на умовному «Ланосі» понад 600 км на одному заправленні.

Якщо класичний 4-циліндровий двигун «Ланоса» можна перевести на газ за допомогою найпростішого ГБО першого покоління, то 6-8-циліндрові двигуни вимагають більш серйозного підходу. Окремі блоки електронного управління уприскування в установках четвертого покоління і газові магістралі з насосами в установках п’ятого влетять у серйозні витрати – до 20-30 тисяч гривень.

Спробуємо розрахувати, коли окупляться такі вкладення. За колишньої ціни на пропан у близько 12 гривень економія складала приблизно 40% порівняно з літром бензину. Однак для компенсації втрати потужності доводиться збільшити витрати газу, і реальна економія складала вже близько 30%, що теж непогано. Тож на умовному «Ланосі», який споживає 10 л бензину на 100 км, вона складе: на 10 км – 4 гривні, 10 тис. км — 4 тисячі гривень. Очевидно, що переобладнання окупалося за перші 20 тисяч кілометрів.

Якщо ж за рік машина проходить менше 10 тисяч кілометрів, у встановленні ГБО просто не було сенсу.

Тепер, коли середня ціна автогазу в Україні дорівнює 16 гривням, економія складає приблизно 20%, а то й менше. Тож для того, щоб встановлення ГБО окупилося, потрібно експлуатувати машину років 5, якщо не більше. Чи варто це витрачених зусиль? До того ж незрозуміло, як торгуватимуть газом у майбутньому.

Чому дорожчає автогаз?

Зростання цін зумовлене високим рівнем споживання газу, його дефіцитом поставок, а також браком потужностей для зберігання палива. Наразі виникло сезонне зростання споживання зрідженого газу, а також дефіцит палива на ринку. Не встигають за зростанням попиту, наприклад, імпортні поставки, 70% яких здійснюються з Росії. Наш північний сусід на рівні з гібридною війною не гидує застосовувати й торгові обмеження.

Ще однією підставою для зростання цін стало бажання трейдерів не допустити на АЗС відсутності палива, говорять експерти.
У світі на ГБО існують пільги

У країнах ЄС метанові силові установки (на стисненому газі) піддаються пільговому податковому режиму. 1 кВ/год енергії, отриманий за допомогою бензинового або дизельного палива, обкладається податком у 0,047 і 0,073 євро відповідно. Аналогічна ж кількість енергії, отримана зі стисненого природного метану, обходиться платникам податків лише у 0,015 євро. До того ж у різних країнах є різні обмежувальні та заохочувальні заходи з експлуатації такого транспорту: заборони на експлуатацію дизельних машин у містах, відсутність обмеження на «вік» автомобіля «на метані», компенсації за переобладнання машин під метан і відсотків по кредитах, знижені акцизи на такі автівки і багато іншого. В Україні подібну нормативну базу поки лише розробляють.

На думку фахівців, ціна на блакитне паливо в Україні є дещо завищеною. Для порівняння, в сусідній Польщі ціна на газ складає трохи більше 40% від вартості бензину марки А-95.

Які переваги дає перехід на газ?

Перш за все, ГБО встановлюють, щоб економити на паливі. Є і технічні переваги газу. Пропан-бутанова суміш має октанове число 105 – це більше, ніж у будь-якого бензину. Газ згорає в циліндрах двигуна без детонації, рівно і повністю, не змиває масляну плівку, утворюючи набагато менше нагару на стінках і свічках. За рахунок цього двигун працює в більш сприятливих умовах, тож його ресурс зростає на 30-40%. Особливо це помітно за часом «життя» лямбда-зонда і каталізатора, які під час їзди на газі служать удвічі довше і навіть більше. А це теж хоч і непряма, але економія: як мінімум – на «системі очищення», як максимум – на великому ремонті. Існує думка, що використання газу зменшує моторесурс, через нього «прогорають клапани» і трапляються інші страшні речі. Але з великого досвіду використання українцями газових автомобілів можна сказати, що за правильної експлуатації негативні наслідки трапляються вкрай рідко: двигуни можуть пройти до півмільйона кілометрів до капітального ремонту.

Які ж недоліки використання газу?

У разі використання газу в якості палива потужність двигуна знижується на 10-15%. При цьому витрати газу збільшуються на 15-30% у порівнянні з бензином. Газобалонне обладнання збільшує масу автомобіля на 45-70 кг. Балон займає місце в багажнику або вантажному відділенні. Газ більш вибухо- і пожежонебезпечний, ніж бензин. Газозаправних станцій значно менше, ніж звичайних АЗС. Але вони все ж є, і їхня кількість постійно зростає.

Чи можна демонтувати ГБО без шкоди для автомобіля?

Можливо, але демонтаж, особливо електронних систем, вимагає кваліфікації. Тому якщо є бажання відмовитися від газу, то розумніше зняти тільки балон, що нескладно зробити самому. Апаратура ж під капотом і магістралі не завадять, їх можна не знімати.

Наскільки небезпечне використання газу в якості палива?

Сучасне електронне ГБО має датчики витоку газу і загоряння, систему скидання тиску під час аварії і систему пожежогасіння. У конструкції балонів застосовують спеціальні шаруваті матеріали і пористі наповнювачі, що знижують вибухонебезпечність. За твердженням виробників, зараз машини з ГБО безпечніші за бензинові. Проте в автомобіля з газобалонним обладнанням, особливо у разі аварії, вищий ризик загоряння та вибуху.

Чи правда, що в автомобілі з ГБО жахливо пахне?

Чим якісніше ущільнення у клапанах, вентилі, магістралях, редукторі-випарнику і змішувачі, тим менше вихлоп. Сучасні справні системи майже не поширюють запах. Але все-таки в багажнику, де стоїть балон, або під капотом більше чи менше пахне завжди.

Чи можна палити в машині з ГБО?

Якщо запах газу не сильний, запалена цигарка в салоні пряму небезпеку не несе. Згадайте «газові таксі» 80-х років, де пасажири просто задихалися від смороду, а таксисти при цьому щосили палили, але ніхто начебто не злетів у повітря.

Який термін служби ГБО?

Основні вузли системи – балон, редуктор, електроніка – самі по собі слугують стільки ж, як, наприклад, головка блоку циліндрів. Але різні прокладки й ущільнення клапанів, з’єднань у магістралях доведеться замінювати не рідше ніж раз на 2-3 роки, а можливо, і частіше.

Все по темі: ГБО  машини 

Карта транспорту
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Gepostet von Я Люблю Кременчук am Mittwoch, 9. Mai 2018
Громадський бюджет
16 Січня, 2020 Четвер
15 Січня, 2020 Середа
13 Січня, 2020 Понеділок
10 Січня, 2020 П’ятниця
більше новин