Авіакатастрофа у Кременчуці

Увечері 25 січня, близько 19:15, під час навчально-тренувального польоту розбився гелікоптер Мі-8 приватної авіакомпанії «Українські вертольоти». Гвинтокрил упав і загорівся. Із 4-х членів екіпажу ніхто не вижив. Вік загиблих – 48-58 років. Усі з різних областей, кременчужан серед них немає. Вони готувалися до виконання проектів ООН.

Гелікоптер упав прямо біля телевежі, в районі Молодіжного. Відстань до житлових будинків приватного сектору від місця аварії – метрів 150. У районі падіння уламки вертольота, частини лопатей, розкидало на велику відстань. Це просто диво, що ніхто з місцевих мешканців не постраждав. Адже одна з лопатей, довжиною 3 метри, відлетіла метрів на 400 від місця події і мало не зачепила жінку. Один з очевидців говорить, що вертоліт пролетів так низько над його будинком, що мало не зніс дах.

Відразу після вибуху зникла електроенергія у двох мікрорайонах – Петрівки та Великої Кохнівки. За повідомленням енергетиків, без світла залишилися близько 630 абонентів. А в усьому Кременчуці кілька разів блимнуло світло, як під час короткого замикання.
Попередня версія – в тумані вертоліт зіткнувся з висотною конструкцією. Про це повідомили очевидці. Вони бачили, що гелікоптер летів дуже низько і різко знижувався. Потім він зник із поля зору, й було чути вибухи.

Місце трагедії в радіусі кількохсот метрів одразу оточила поліція, аби ніхто не займав речові докази, розкидані навколо. Пожежники довго не могли загасити рештки гелікоптера через те, що у нього залишилося багато пального. До того ж частини двигуна зроблені з магнію, а цей метал лише розжарюється за високої температури і горить. Повністю загасили полум’я лише близько 23:00.

На ранок на Молодіжному без світла були 67 приватних домоволодінь у районі провулків Рівненський та Козацький. Відімкнули дві трансформаторні підстанції. Обірвалося 300 метрів високовольтного кабелю – 5 прольотів. Опори, за якими він проходить, якраз знаходяться на місці падіння вертольота. Енергетики запевнили, що зроблять усе можливе, щоб відновити енергопостачання. Для цього доводиться встановлювати 2-3 нові тимчасові високовольтні опори.

Звістка миттю розповсюдилася містом

За лічені хвилини після аварії загальноукраїнський телеканал «Прямий» перервав свою передачу й у терміновому повідомленні розповів про надзвичайну подію, яка сталася у Кременчуці. Тоді не було відомо практично жодних деталей. Тому припустили, що вертоліт врізався у телевежу.

Кременчужани почали активно спілкуватися у соцмережах
«Коли все відбувалося, вікна затремтіли так, що мама подумала – вибухнув чийсь будинок. Було три вибухи, перший – найсильніший. Я помітила: два дні вони літали над залізницею, яка прямує до нафтопереробного, прямо зависали, таке враження, що контролювали, як приїжджають вантажні потяги», – пише одна з дописувачок.

Дехто з мешканців кварталу 278 говорить, що вибухи чули, ще коли вертоліт був у повітрі й не в районі телевежі. Можливо, що з ним щось сталося, і, втративши керування, гвинтокрил почав падати та зачепив телевежу. Він летів із боку вулиці Керченської. Мешканців здивувало, що гелікоптер летів дуже низько і був дивний звук.

«Здавалось, що вибухнув котел опалення. Різкий звук, а потім на вулиці посвітлішало. Та в цей момент зникло світло. Мій чоловік одразу побіг на місце падіння, думав, що можна когось врятувати. Та вогонь був сильний, стало зрозуміло, що ніхто не вижив», – розповіла ЗМІ мешканка вулиці Козацької.

А згодом усі стали обурюватися з приводу того, чому польоти відбуваються саме над будинками, а не над безлюдною місцевістю.

Особисте враження

Я в цей час перебував приблизно за два кілометри від події, у Великій Кохнівці. Гуркіт двигуна було чутно здалека, а сам гвинтокрил не видно через туман. У якусь мить двигун заревів сильніше. Потім почувся вибух. Але не дуже потужний, можливо, через відстань. І відразу все стихло. Я подивився у той бік і побачив заграву, яка підіймалася у небо. Але така заграва часто підсвічує небо і з боку нафтопереробного заводу. Тому на думку спало, що, можливо, на дорозі сталася ДТП. Я і уявити не міг, що це впав вертоліт. Адже вони часто літають у нічному небі, не один десяток років, підіймаючись з аеродрому льотного коледжу. І ніколи такої аварії не траплялося. А літають, як правило, над житловим сектором…

Як уже потім зрозумів, очевидно, двигун гелікоптера став ревти сильніше після того, як лопаті зачепилися за трос телевежі, і їх відірвало. Тож спротив зменшився, і двигун почав набирати оберти, доки машина не впала.

Комісія розслідуватиме

Наразі єдине, що відомо – вертоліт Мі-8 виконував нічний навчально-тренувальний політ за системою нічного бачення. А що ж призвело до трагедії? Могли помилитися пілоти, міг бути несправний вертоліт. Усі версії трагедії вивчатиме спеціально створена комісія. Її члени приїхали до Кременчука з Києва вже наступного дня, 26 січня.

Допомогти слідству повинен і чорний ящик, який записував усі дії пілотів. Проте, чому гелікоптер летів на низькій висоті й поблизу телевежі – поки незрозуміло. Адже пілоти мали знати про таку перешкоду в повітрі. Поліція порушила кримінальне провадження за ст. 276 Кримінального кодексу України «Порушення правил безпеки руху або експлуатації залізничного, водного або повітряного транспорту», яка передбачає покарання – до 10 років позбавлення волі. Звичайно, до загиблих таку санкцію не застосуєш, але можливо, причини катастрофи криються у підготовці до польоту. І тут уже коло причетних стає ширшим.

Рештки вертольота 27 січня відвезли на експертизу. А правоохоронці Кременчука розшукують свідків падіння гелікоптера Мі-8. Якщо хтось бачив, як падає вертоліт або має будь-яку інформацію, його просять звернутися до правоохоронців за номером 102 або 098 739 2630, або до Кременчуцького відділення поліції за адресою: вулиця 29 вересня, 6 – для швидшого розслідування трагедії.

У період із 2010 року – це четвертий випадок падіння вертольота у Кременчуці. Але до смертей пілотів вони не призводили.

Представник авіакомпанії «Українські вертольоти» у коментарі для місцевих ЗМІ сказав:

– Екіпаж не вийшов на зв’язок, і нам відразу повідомили про подію. У вертольоті були співробітники лише нашої авіакомпанії. Про причини аварії дасть висновок лише комісія, Національне бюро розслідувань. Зрозумійте правильно, сталася трагедія. Керівництво компанії висловлює щире співчуття родичам загиблих та близьким.

Керівник Кременчуцького льотного коледжу Володимир Головенський:

– Представники приватної авіакомпанії виконували тренувальні польоти в нічний час на своєму вертольоті МІ-8, який експлуатується і у військовій, і у цивільній авіації. Усі знають цей тип гелікоптера, жодної таємниці тут немає. Ним перевозять людей і вантажі. У тренувальних польотах був задіяний практично один і той же вертоліт, лише виконував різні завдання у різних зонах відповідальності. Кілька разів вилітав та сідав, словом, нормальний робочий процес. Його обслуговуванням повністю займалися представники компанії «Українські вертольоти». Тому ми жодного стосунку до цього не маємо. Наше питання – це керівництво повітряним простором. Цей вертоліт має можливість літати як вдень, так і вночі, за приладами і у хмарах. Він і раніше літав по цій території, знав її.

 

Поблизу місця аварії знайшли голову

Страшну знахідку зробив охоронець, який працює на телевежі, аж у вівторок, 30 січня. Тобто через 5 днів після аварії.

Охоронець обходив територію і знайшов голову одного з пілотів. Вона не обгоріла, тож дану частину тіла можна ідентифікувати. Про це повідомила в новинах телекомпанія «Візит», якій належить телевежа. Після того, як розтанув сніг, на території, що займає вишка, можна знайти багато частин вертольота, зазначили в сюжеті.

 

Син загиблого: вертоліт був несправним

На своїй сторінці у «Фейсбук» Максим, син загиблого Олексія Блинкова, виклав гнівний пост:

«Друзья!!! Знакомые!!! Приятели!!!

Несколько часов назад погиб мой отец!!! Погиб из-за неисправности вертолета, о которой знали все структуры, и не отрицали его некоторых технических неполадок, но все равно разрешили взлет вертолета!!! (Мой папа был членом экипажа – борт-инженер), но наши власти и компания “Украинские вертолеты” об этом стараются умолчать и скрыть свою вину!!! Уже есть информация в СМИ!!!

Прошу всех, кто хоть как-то имеет отношение к СМИ, юристам и людям, которые смогут помочь, не дать утихнуть этой ситуации, максимально дать огласку и помочь мне наказать тех, кто в этом виновен!!!»

У ЗМІ інформують про неофіційну заяву представників компанії «Українські вертольоти», що вертоліт, який зазнав аварії, зовсім недавно пройшов техогляд, і претензій до нього не було.

Про компанію «Українські вертольоти»

У компанії немає жодного власного вертольота: парк налічує 28 бортів, 12 з яких орендовані у МВС, ще 16 – у Збройних сил України. Щомісяця за використання кожної машини приватні вертолітники платять державі менше 30 тисяч гривень. При цьому тільки в 2006 році компанія заробила понад $ 10 мільйонів.

За даними ЗМІ, Дніпропетровське ЗАТ «Українські вертольоти» – це найбільша вертолітна компанія України. З 2003 року вона займається миротворчими, гуманітарними, природоохоронними місіями, має статус офіційного перевізника ООН, Всесвітньої продовольчої програми та Міжнародного комітету Червоного хреста.

«Українські вертольоти» перевозять гуманітарні вантажі та людей, гасять пожежі в різних куточках світу. Головою правління і генеральним директором є Володимир Ткаченко, який володіє 39% акцій компанії, ще 61% акцій належать його дружині Олександрі Ткаченко.

З вересня 2007 року Міноборони під керівництвом Анатолія Гриценка та Юрія Єханурова періодично судилося з «Українськими вертольотами» через незаконне, на їхню думку, продовження оренди бойових машин вартістю в півмільйона доларів. Однак процес «прикрили» високопоставлені чиновники з Генпрокуратури і Секретаріату Президента.

Компанія не повернула ЗСУ вертольоти навіть з початком АТО – зажадала у Міноборони надати їй інші борти під приводом того, що доведеться заплатити ООН штраф у розмірі $ 40 мільйонів. Це при тому, що відповідно до договору оренди було укладено додаткову угоду про повернення бойових машин протягом 15 днів у разі настання форс-мажорних обставин.

За даними миколаївських ЗМІ, МВС навіть не намагалося повернути свої 12 вертольотів – представники силовиків на суді не були, претензії прокуратури не підтримували.

Серед претендентів на роботу в мережі компанія має негативні відгуки. За словами тих, хто встиг там попрацювати, «будь-яка сторона компанії – негативна»: методи роботи – абсолютно совдепівські, зарплату не платять або затримують, співробітників вважають рабами і постійно ображають.

Все по темі: авіакатастрофа  вертоліт  літак 

Карта депутатів
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Gepostet von Я Люблю Кременчук am Mittwoch, 9. Mai 2018
Громадський бюджет
18 Жовтня, 2018 Четвер
17 Жовтня, 2018 Середа
більше новин