Авто на «євробляхах»: дешева легалізація

У Верховній Раді нещодавно було зареєстровано два законопроекти, які можуть вирішити проблему автівок з єврономерами. У них ідеться про зменшення акцизного податку, дозвіл на митне оформлення машин, що не відповідають екологічному стандарту Євро-5. У той же час буде посилено контроль за переміщенням і використанням автомобілів, зареєстрованих в інших державах. Обіцяють, що законопроекти розглянуть найближчим часом.

Забороною не спинити

За даними митниці, на 1 травня 2018 року в Україні перебувало понад 315 тисяч авто, зареєстрованих в інших державах і ввезених в Україну в режимі транзиту або тимчасово. Майже половина, 125 тисяч – із порушенням терміну перебування.

Стало очевидно, що більшість громадян не може дозволити собі новеньку машину із салону. А ринок не нових автомобілів в Україні також не дуже приваблює своїми цінами. Тому дедалі більше автолюбителів їдуть до Польщі чи Литви за дешевими автівками. Там їх оформлюють на віртуальні фірми і ввозять до України начебто з робочою потребою. А тут використовують із власною метою. І наших людей не спиняють штрафи за порушення терміну перебування, митних правил тощо.

Серед головних причин, чому так сталося, є величезний акцизний податок, ставки якого дуже засмучують українських автомобілістів. Також до появи у нас такої кількості авто з іноземною реєстрацією призвела неможливість митного оформлення та реєстрації в Україні машин, які не відповідають екологічному стандарту Євро-5.

Нові штрафи й обмеження

Лібералізація акцизного податку супроводжуватиметься посиленим конт-ролем за ввезенням і використанням авто з іноземною реєстрацією.

Так, вводиться обмеження на кількість авто, які можна ввозити без грошового забезпечення. Якщо автівка рахується на іноземній фірмі, без грошового забезпечення можна тимчасово ввезти лише одне авто.

Ввезення наступних легкових транспортних засобів передбачає наявність гарантії. Гарантом може бути фінансова установа, яка візьме на себе зобов’язання сплатити суму всіх митних платежів, якщо авто не буде вивезене.

Також посилюється відповідальність за порушення митних правил.

Особа, яка ввезла в Україну автомобіль у режимі транзиту або тимчасово, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам чи розкомплектовувати його.

Також їй заборонятиметься використання такої машини у підприємницькій діяльності чи для отримання доходу, наприклад, для роботи в таксі. За порушення встановлених правил передбачений штраф 34 тисячі гривень.

Будь-яка інша особа, яка всупереч встановленим правилам отримає транзитне або тимчасово ввезене авто у володіння, користування або розпорядження чи використовуватиме таке авто у підприємницькій діяльності для отримання доходу, також буде оштрафована.

Перша фіксація зазначених порушень працівниками Нацполіції передбачає стягнення з порушника 8,5 тисяч гривень, повторна фіксація – 170 тисяч гривень, позбавлення права керування на рік та оплатне вилучення авто за кошти порушника.

Метод обчислення нового акцизу

Акцизний податок для ввезених в Україну автівок буде змінено наступним чином. Базовою ставкою акцизу для авто з бензиновим двигуном стане 50 євро, для авто на дизелі –
75 євро. До цих базових ставок застосовуватимуться відповідні коефіцієнти.

Розмір акцизного податку, який треба буде сплатити, дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна та коефіцієнт віку.

Показник об’єму двигуна буде ділитися на 1 000, а коефіцієнт віку – це кількість повних календарних років.

Формула обчислення виглядатиме так. Скажімо, машині з об’ємом двигуна 2000 кубиків 7 років. Беремо базову ставку 50 євро, множимо на 2 (2000 см3 : 1000) і на 7 років.

Виходить 700 євро. Тож якщо авто новіше, акцизний податок буде меншим. А якщо старше – акциз збільшиться.

Утім, новий акциз з авто буде значно меншим за нинішній. Імпортні легкові транспортні засоби стануть для українців доступнішими. Водночас акцизний податок на старі автомобілі буде вищий через віковий коефіцієнт, що стимулюватиме купувати новіші авто.

 

Порівняння нового акцизного податку з чинним  (двигун бензиновий)

Об’єм двигуна, см3 Чинний акциз, євро Новий акциз, євро
Нові авто До 5 років Понад

5 років

Нові авто 5 років 15 років
900 92 985 1 294 45 225 675
1 000 102 1 094 1 438 50 250 750
1 200 76 1 640 2 113 60 300 900
1 500 95 2 051 2 642 75 375 1 125
1 600 427 2 629 3 906 80 400 1 200
1 800 481 2 957 4 394 90 450 1 350
2 000 534 3 286 4 882 100 500 1 500
2 100 561 3 450 5 126 105 525 1 575
2 200 587 3 615 5 370 110 550 1 650
2 500 690 5 533 12 463 125 625 1 850
2 800 773 6 196 13 958 140 700 2 100
3 000 828 6 639 14 955 150 750 2 250
3 500 7 732 11 652 17 448 175 875 2 625
4 000 8 836 13 316 19 940 200 1 000 3 000
4 500 9 941 14 981 22 433 225 1 125 3 375
5 000 11 045 16 645 24 925 250 1 250 3 750
5 500 12 150 18 310 27 418 275 1 375 4 125
6 000 13 254 19 974 29 910 300 1 500 4 500

 

Митні послаблення

Наразі розмитнення авто проводиться лише на митницях, визначених у затвердженому Міністерством фінансів переліку.

У такому разі водій авто на транзитних номерах повинен їхати до уповноваженого пункту для проведення митного оформлення і сплати митних платежів, а отже, мати значну суму коштів.

Згідно з новими правилами, після перетину кордону і заповнення декларації водій уже опинятиметься під митним контролем, однак митницю для проведення оформлення ввезеного транспортного засобу він зможе обрати самостійно — без ризику бути пограбованим або ошуканим.

В Інтернеті кепкують

Користувачі Інтернету жваво обговорюють законопроект: «Вони, типу, борються за екологію, але я пересяду з «Ауді» на свій старий і гнилий «Москвич», так само багато моїх знайомих пересяде на «жиги» сорокарічні… Бо розмитнення коштує в рази більше, в порівнянні з вартістю авто… Я не можу зрозуміти, чому в тій самій Польщі стару шкарабайку можна розмитнити за 300 євро, а в нас це буде коштувати в 10 разів більше, при тому, що в Польщі рівень життя вищий. Я майже впевнений, що половину євроблях ніхто не буде розмитнювати, оскільки суми непідйомні. Якби суми розмитнення були меншими, то бюджет країни поповнився б на значні суми. Власники «Ланосів», «Сенсів» тішаться, що нарешті євробляхам закрутять гайки, щоб вони не були дурнішими за інших, але автомобілі українського виробництва за кордоном дешевше коштують, їх теж обдурили, в будь-якому випадку. Прикро, що власний народ щемлять. Це не буде тривати вічно, нас багато, в нас більше сили, тільки треба ще розуму додати».

Неправомірні операції з транзитним і тимчасово ввезеними автомобілями

Порушник — особа, яка ввезла авто

Дія Чинний штраф Запропонований штраф
1. Передавання авто у володіння, користування або розпорядження іншим особам.

2. Використання авто для цілей підприємницької діяльності або отримання доходів.

3. Розкомплектування авто.

Х 34 000 грн
Порушник — будь-яка особа, яка керує авто
Авто Чинний штраф Запропонований штраф
1. Строк транзиту або тимчасового ввезення якого завершився.

2. Передане водію у володіння, користування або розпорядження особою, яка його ввезла.

3. Використовується для цілей підприємницької діяльності або отримання доходів.

Х 8 500 грн
Повторне порушення Х 170 000 грн та позбавлення права керування на рік з оплатним вилученням авто за кошт порушника

 

За недотримання строків режимів транзиту та тимчасового ввезення розміри штрафів будуть залежати від кількості днів перевищення встановлених строків.

За один день прострочення вивезення транзитного авто з порушника буде стягнуто 170 гривень, за три дні відтермінування вивезення тимчасово ввезеної машини – 850 гривень.

Зайвий місяць перебування такого автомобіля на митній території України коштуватиме порушнику 170 тисяч гривень або навіть транспортного засобу, який може бути конфіскований за рішенням суду.

Порушення строків транзиту

(дозволено п’ять діб у зоні діяльності однієї митниці, десять діб у зоні діяльності двох митниць)

Строк Чинний штраф Запропонований штраф
1 доба Попередження або 170 грн Попередження або 170 грн
від 1 до 10 діб 3 400 грн 3 400 грн
понад 10 діб або втрата авто 8 500 грн Х
від 10 до 20 діб Х 8 500 грн
від 20 до 30 діб Х 85 000 грн
понад 30 діб або втрата авто Х 170 000 грн або конфіскація за рішенням суду
Порушення строків тимчасового ввезення

(дозволено: 1 рік — нерезиденти, 60 діб  резиденти на консульському обліку, 10 діб — резиденти — працівники іноземних компаній)

Строк Чинний штраф Запропонований штраф
до 3 діб 850 грн 850 грн
від 3 до 10 діб 5 100 грн 5 100 грн
понад 10 діб 17 000 грн Х
від 10 до 20 діб Х 17 000 грн
від 20 до 30 діб Х 85 000 грн
на понад 30 діб Х 170 000 грн або конфіскація за рішенням суду

У законопроекті також прописані правила взаємодії між державними службами. Завдяки автоматизованій системі обміну інформацією дані про авто, зафіксовані митником під час відкриття режиму транзиту або режиму тимчасового ввезення, одразу передаватимуться всім органам.

Якщо дозволений строк перебування іноземного авто в Україні сплив, а машина не була вивезена, митник повинен повідомити іншим органам про вчинення правопорушення.
Отримавши повідомлення, поліцейські мають пильніше відстежувати таке авто на автомобільних дорогах України, а прикордонники — не допустити перетину кордону особою, яка ввезла авто, без сплати відповідних штрафів.

Крім того, Національній поліції буде надано право перевіряти особу водія авто з іноземною реєстрацією на відповідність особі, яка його ввезла. Якщо за кермом буде будь-яка інша особа, поліцейський може накласти на водія штраф і поінформувати про порушення митних правил митницю.
Отримавши таку інформацію, митник під час закриття режиму ввезення матиме підстави для стягнення штрафу з особи, яка ввезла авто, за недотримання обмеження на передавання машини.

Важливо, що протокол про порушення може бути складений митником за відсутності порушника і вручений йому під час виїзду з України.

За даними Нацполіції, у 2017 році в Україні сталося понад 10 тисяч ДТП за участю авто з іноземною реєстрацією, або 6% від загальної кількості автомобільних аварій в Україні. У першому кварталі 2018 року кількість таких ДТП зросла до 8,5%. Поліси обов’язкового страхування придбали лише 198 тисяч із 315 тисяч власників таких авто.

 

Все по темі: Євро-5  машини 

Карта депутатів
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Posted by Я Люблю Кременчук on Wednesday, May 9, 2018
Громадський бюджет
24 Вересня, 2018 Понеділок
23 Вересня, 2018 Неділя
більше новин