ДТП за участю поліцейських: спробують зам’яти?

Увечері 18 серпня на перехресті вулиці Івана Мазепи (колишня Бутиріна) та 29 вересня сталася ДТП. У таксі Volkswagen із пасажирами, яке їхало по головній дорозі (вулицею Мазепи), в’їхав патрульний автомобіль Toyota Prius, який рухався по другорядній дорозі (з боку міського управління поліції). Після зіткнення таксі в’їхало у стовп.

Згідно з усіма правилами, патрульний автомобіль повинен був надати перевагу транспортному засобу, який рухався по головній дорозі, та пропустити таксі. Однак цього не сталося. У результаті аварії таксі розтрощено, постраждали водій і пасажири. А з боку винуватця ДТП немає жодних кроків для того, щоб по-людськи врегулювати ситуацію, говорять постраждалі.

Із самого початку було порушено кримінальне провадження за фактом ДТП і внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань (ЄРДР). Однак умовою кримінального покарання є тяжкі або середньої тяжкості тілесні ушкодження постраждалих. Утім, у них лише легкі тілесні ушкодження. Тому водій службового Prius, швидше за все, відбудеться адміністративним покаранням. Але адвокат постраждалих Едгар Симонян побоюється, що є велика ймовірність уникнення патрульним навіть адміністративної відповідальності. Пасажири таксі Анастасія Паляничко і Денис Мальцев, постраждалі в результаті ДТП із патрульними, побоюються, що справу замнуть. Про це йшлося на прес-конференції 31 серпня.

Дивна поведінка правоохоронців

Патрульна машина їхала як звичайний учасник дорожнього руху – без «блимавки» та звукового сигналу. Але невдовзі після ДТП на патрульній машині увімкнули проблискові маячки. Це підтверджують очевидці, й це видно на записі з камери відеоспостереження і запису, знятого мешканцем сусіднього будинку відразу після аварії. Можливо, це потрібно правоохоронцям для виправдань. Мовляв, їхали на «страшне» завдання, поспішали, а тут така оказія…

Далі, за словами пасажирки таксі Анастасії Палянички, дівчина-коп, яка не була за кермом службового Prius, вийшла з машини і відразу пішла геть із телефоном. Швидше за все, аби повідомити «своїм» про скоєне і проконсультуватися, що треба робити. Хоча згідно зі всіма нормами і людською небайдужістю, вона, в першу чергу, повинна була підійти до постраждалих та поцікавитися, в якому вони стані. І викликати «швидку».

Утім, «швидку» викликали інші люди. Про це свідчать записи у журналі реєстрації «швидкої допомоги». Але найцікавіше те, що у цьому журналі також міститься виклик від патрульного. Але чомусь лише через 15 хвилин після того, як машина з медиками вже прибула на місце ДТП і надала першу медичну допомогу. Навіщо їх викликати, якщо потреба вже відпала? Адвокат постраждалих Едгар Симонян пояснює це тим, що патрульні просто прикривають свій зад. Адже згідно з інструкцією саме вони мали викликати «швидку». І невиконання інструкції можна трактувати як халатність. А це обтяжувальна обставина.

«Молися, щоб це була найбільша проблема у твоєму житті…»

«Чому один із поліцейських увесь час ходив і посміхався?» – дивується Анастасія Паляничко. Дівчина розповіла, що «підмога», яка прибула до учасників ДТП, поводилася якось не досить адекватно. Постраждала була в шоковому стані, а один із
поліцейських увесь час ходив і посміхався. Начебто це була якась розвага для нього. А потім пролунала така фраза: «Молися, щоб це була найбільша проблема у твоєму житті…» Для дівчини це зовсім не схоже на співчуття, якщо не навпаки.
Представниця прокуратури також поводилася так, начебто вона випадково проходила повз, говорять постраждалі. Спочатку не хотіла представлятися, а коли її «викрили», бо поліцейські зверталися до неї, як до посадової особи, уникала спілкування. Анастасія Паляничко говорить, що бігала за нею, щоб вона записала свідчення повністю, а не частково.

Потім, за словами Едгара Симоняна, пробу на алкоголь у поліцейського, який був за кермом службового авто, взяли аж через чотири години після ДТП. Хоча це повинні робити не пізніше, ніж за 3 години. Тож експертиза просто не буде дійсною.

Ознаки затягування справи

Адвокат постраждалих Едгар Симонян говорить, що до кримінальної відповідальності водій патрульного автомобіля притягнутий не буде, оскільки ступінь тяжкості тілесних ушкоджень таксиста і його пасажирів буде визначений як легкий. Це означає, що слідчий закриє кримінальне провадження за фактом порушення правил безпеки дорожнього руху в зв’язку з відсутністю складу злочину. І тут починається найцікавіше. Згідно з ч. 5 ст. 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення: «У разі закриття кримінального провадження, але за наявності в діях порушника ознаки адміністративного правопорушення адміністративне стягнення може бути накладене не пізніше ніж через місяць із дня прийняття рішення про закриття кримінального провадження». Тобто слідчий зобов’язаний відразу скласти адміністративний протокол за ст. 124 (порушення правил дорожнього руху, що спричинило ДТП). Едгар Симонян вважає, що основні ризики криються в терміні – 1 місяць. Навіть якщо слідчий усе зробить оперативно, то в суді розглянути справу в такий короткий термін видається чимось украй складним. І, таким чином, порушник може уникнути відповідальності.
До того ж наразі судді у відпустках, навантаження на тих, хто залишився, велике. У кращому випадку, через тиждень протокол потрапить до судді, ще через два тижні буде призначене перше засідання. Звичайно, адмінпротокол можна розглянути за одне засідання, але є цілком законний спосіб затягнути і не витримати термін – неявка з поважної причини, говорить Едгар Симонян. Наприклад, піти на лікарняний, як це часто роблять. «Ми знаємо, як законно люди, які не хочуть потрапити в суд, туди не потрапляють. Справа
затягується на рік, на два і на три. У вольового судді є можливість розглянути справу без участі сторін, але це повинна бути воля судді й розуміння суспільного значення цієї справи».
За словами адвоката, якщо не буде адміністративного покарання, то перспектива стягнення моральної та матеріальної шкоди «дуже туманна». Між тим матеріальний збиток, якого зазнав таксист, становить близько 100 тисяч гривень – автомобіль відновленню не підлягає.

Моральну шкоду Анастасії і Дениса планують оцінити в таку ж суму. Вони стверджують, що ніхто до них не підійшов і не вибачився. Ні після ДТП, ні згодом. «Я не відчула жодної співучасті. Хоча б визнали свою провину… – говорить Анастасія. – Хоча б якесь співчуття… Я не можу нормально працювати по вечорах, сиджу і божеволію від болю. Я бачила, що немає «блимавок», навіщо ви їх увімкнули? Люди вже стали кричати. Вони спробували всім виглядом показати, що вони не винні».
Постраждалі говорять, якби патрульні повелися інакше, у них була б інша реакція.

До речі, приклад людяності у подібному випадку з боку правоохоронців уже спостерігався. Це коли патрульна автівка збила мотоцикліста на підйомі до зуп. «Водоканал». Того ж вечора до постраждалих зателефонували з боку винуватців і запропонували будь-яку допомогу, говорить Едгар Симонян, який тоді також представляв інтереси постраждалих. І непорозуміння були вичерпані. А зараз усе відбувається навпаки.

Все по темі: аварія  ДТП  полійія 

Карта депутатів
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Gepostet von Я Люблю Кременчук am Mittwoch, 9. Mai 2018
Громадський бюджет
16 Жовтня, 2018 Вівторок
15 Жовтня, 2018 Понеділок
14 Жовтня, 2018 Неділя
більше новин