У Кременчуці готують кращих у світі програмістів

Кременчуцькі учні – володарі золотої і двох срібних медалей Всесвітньої олімпіади з інформатики цього року. Їх підготував Валентин Мельник – викладач ліцею «Політ» при Кременчуцькому педколеджі.

Колишній учень Валентина Мельника забезпечив Україні ще одного переможця у цій олімпіаді. Чи кожна дитина може досягнути подібних успіхів, з якого віку такі діти працюють у престижних міжнародних компаніях та чи є шанси в ІТ у «гуманітаріїв» – «Вісник» дізнавався у Валентина Мельника.

Міжнародна олімпіада з інформатики цього року проходила в японському місті Цукуба. Загалом у ній узяли участь близько 337 дітей із 87 країн світу. Кожен український учасник виборов по одній медалі. А саме:

– «золото» – Даніїл Смельський, випускник ліцею «Політ» при Кременчуцькому педагогічному коледжі імені А. С. Макаренка;

– «срібло» – Софія Мельник, учениця ліцею «Політ» при Кременчуцькому педагогічному коледжі імені А. С. Макаренка;

– «срібло» – Назарій Деньга, учень ліцею «Політ» при Кременчуцькому педагогічному коледжі імені
А. С. Макаренка;

– «бронза» – Адальберт Макарович, випускник Класичної гімназії Ужгородської міської ради Закарпатської області.
Участь в олімпіаді могли взяти старшокласники або цьогорічні випускники шкіл. Представників від України визначали за результатами навчально-тренувальних зборів, які показали високі результати на Всеукраїнській олімпіаді.

Чим вразила Всесвітня олімпіада

– Олімпіада проходила саме в той час, коли в Японії траплялися землетруси. У кімнатах, де проживали учасники, були навіть металеві столи, пригвинчені до підлоги. Також учасники пройшли попередній інструктаж. Проте все минуло добре, – розповідає Валентин Мельник.

А ще майбутнім олімпійцям доводилося вставати близько третьої години ночі та програмувати алгоритми. Удень – навпаки, лягати спати. І робити так регулярно приблизно півтора місяця до поїздки. Таким чином налаштовувалися на місцевий час в Японії. Адже різниця з Україною – 6 годин. До речі, за словами вчителя, повернутися до звичного режиму після олімпіади дітям виявилося навіть дещо важче.

Важливий нюанс: Всесвітня олімпіада з інформатики – це олімпіада з програмування. На ній немає завдань, які зазвичай діти виконують на уроках у школі. У кожний день змагань учасникам пропонують розв’язати три-чотири задачі за п’ять годин. Для цього необхідно написати програму мовою С, С++ або Java. Користуватися додатковою літературою, спілкуватися з іншими учасниками суворо заборонено.

Українські вчителі по-своєму вразили японців. У місцевому парку під час екскурсії вони голосно й емоційно раділи, зрозумівши, що їхні діти серед призерів. Під час олімпіади викладачі могли слідкувати за результатами усіх учасників у режимі онлайн.

Дівчата в ІТ

Софія Мельник – перша дівчинка за всю історію участі українських учнів у міжнародних олімпіадах з інформатики. У 16 років вона змагається з учасниками, декому з яких по 21 року.
Щоб боротися на рівних, деякі теми з математики їй доводиться опановувати раніше, ніж її одноліткам. Адже ці навчальні предмети тісно пов’язані між собою.

Специфіка навчання саме дівчат також є. «З одного боку, на дівчинку не підвищиш голос, – ділиться думками Валентин Мельник. – З іншого – вона певний центр уваги. Наприклад, якщо щось не виходить саме в неї, то хлопці завжди допоможуть».
Хлопці на олімпіадах з інформатики та загалом в ІТ-галузі переважають. Проте тенденція така, що дівчат останнім часом стає усе більше, відзначає кременчуцький викладач.

Що в майбутньому

Софія Мельник та Назарій Деньга ще минулого року після І Європейської юніорської олімпіади (EJOI) з інформатики отримали запрошення навчатися в Ягеллонському університеті у Польщі.

Досить часто українські учні після високих результатів на міжнародних олімпіадах отримують пропозиції від закордонних вишів. Не завжди таке навчання є безкоштовним. Проте, наприклад у США, існує ціла система грантових програм для успішних студентів.

Переможці олімпіад з інформатики вступають і до престижних українських, і до закордонних вишів.

А вже з другого курсу такі студенти нерідко поєднують навчання з роботою у провідних ІТ-компаніях. Серед них, наприклад, Google, Microsoft, Facebook, Snapchart.

Зараз же за свою перемогу кременчуцькі олімпійці отримуватимуть стипендію Президента України.

У кого є шанси та від чого вони залежать

Якщо дитина старається, вона може стати успішною у програмуванні. У Валентина Мельника є наполегливі учні, які завдяки своїм зусиллям досягають навіть більшого, ніж здібні до програмування діти, які не дуже «напружувалися».

Важливе місце кременчуцький педагог відводить і профільному навчанню. Тобто, коли у старших класах діти мають можливість більше часу та уваги приділяти саме тим предметам, до яких вони схильні. Наприклад, дитина з гуманітарним складом розуму може отримати гарні знання з інформатики, але навряд чи їй буде по силах брати участь в олімпіадах із цього предмета.

Знання дітей залежать і від якості викладання вчителів. «Від одних педагогів учні приходять із гарними знаннями та вміннями. У когось, на жаль, їх не вистачає, – розповідає Валентин Мельник та звертає увагу на проблеми вищої освіти, – Наприклад, я знаю, що у Кіровоградському університеті цього року на перший курс набрали чотирьох учителів фізики. Хоча місць було 20. Звичайно, брали усіх, хто подав документи».

У кременчужан – особливі можливості

Валентин Мельник займається не лише з учнями профільних класів ліцею при Кременчуцькому педагогічному коледжі. Його заняття після уроків також відвідують діти з інших кременчуцьких шкіл, наприклад ліцею №4, гімназії №5.
Крім того, у 2014 році Валентин Мельник започаткував Всеукраїнську літню (зимову) комп’ютерну школу «ОЛІПМ». Вона діє на базі табору «Ерудит» (с. Потоки). Діти поділені та займаються у групах по рівнях – від початківців до учасників міжнародних олімпіад.

Для кременчужан таку школу можна вважати особливим привілеєм. Адже можливості для навчання та розвитку дітей зовсім поряд. Не потрібно нікуди їхати. Як це, наприклад, зробили учні Валентина Мельника з Кіровограда. Коли у 2012 році їхній учитель переїхав працювати до ліцею при Кременчуцькому педколеджі, 14 учнів вирушили до Кременчука разом із ним. Вступили на навчання у ліцеї та жили в гуртожитку.
До речі, зараз деякі випускники Валентина Мельника є лекторами у школі «ОЛІМП». Є ті, хто працює в ІТ-компанії і виділяє стипендію для нинішніх успішних учнів. Тож сьогоднішні учні за свої знання вже можуть отримувати по
1000-2000 гривень щомісяця.

Трапляються навіть романтичні історії.

– Якось приїхав колишній випускник і попросив допомогти з пропозицією руки і серця. Зробили спеціальний квест, було дуже гарно, – згадує Валентин Мельник.

Валентин Іванович Мельник

• Учитель року-2006, у номінації «Інформатика»
• Заслужений учитель України
• Нагороджений орденом «За заслуги» ІІІ та ІІ ступенів, нагрудним знаком «Василь Сухомлинський»
• Лауреат щорічної премії Верховної Ради України (2008)
Мрія: щоб дітям у школі «ОЛІМП» було цікаво та комфортно, вони мали можливості для розвитку.

А міг стати фізруком

У студентські роки Валентин Мельник захоплювався футболом і навіть мріяв пов’язати з ним своє життя. Проте викладач із відділення «Фізичне виховання» вмовив його не залишати спеціальність «Математика, інформатика». На третьому курсі Валентину Мельнику запропонували працювати у школі, а незабаром – готувати дітей до олімпіад.

Сам Валентин Мельник участі в олімпіадах ніколи не брав. Проте вже 17 років готує олімпійців усеукраїнського рівня, а з 2006 року його учні почали здобувати медалі на міжнародних олімпіадах.
У футбол Валентин Мельник також час від часу грає. І радить займатися спортом або мати хобі, щоб розслаблятися та відпочивати від розумової роботи.

Все по темі: олімпіанда  освіта 

Карта депутатів
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Gepostet von Я Люблю Кременчук am Mittwoch, 9. Mai 2018
Громадський бюджет
20 Листопада, 2018 Вівторок
19 Листопада, 2018 Понеділок
більше новин