Вчені вперше створили штучну форму життя

Квантова система змогла повторити біологічну функцію репродукції.

Вчені створили першу штучну форму життя. Їм це вдалося в ході революційного експерименту, який поєднував в собі дослідження в області штучного життя (тобто відтворення живого поведінки в штучних системах) і квантових обчислень, які змінює уявлення про те, як обробляється інформація.

Про це повідомляє УНІАН з посиланням на Newsweek,

Іспанський учений Лукас Ламата і його колеги з Університету Країни Басків розробили алгоритм, заснований на їх теоретичну роботу від 2015 року. В ті часи команда хотіла з’ясувати, наскільки крихітної може бути система, щоб здійснити саморепродукції – дія, властиве тільки живим організмам.

«Це повинно бути щось на мікроскопічному рівні, як в разі молекул ДНК, або це можуть бути системи з декількох атомів з квантовими характеристиками?», – сказав Ламата.

Три роки тому вчені прийшли до висновку, що насправді система може існувати на квантовому рівні. Тому вони вирішили створити комп’ютерний алгоритм, який зможе перевірити їх розрахунки і виконати всі дії. В експерименті був використаний хмарний комп’ютер IBM ibmqx4.

«Ми хотіли знати, чи можуть нетипові поведінки мікроскопічних біологічних систем бути відтворені на мікроскопічному квантовому рівні. У цьому дослідженні ми виявили, що дуже крихітні квантові пристрої з декількома кубитами вже можуть емулювати репродукцію, поєднуючи стандартні біологічні властивості, такі як генотип і фенотип, зі справжніми квантовими властивостями, такими як сплетіння і суперпозиція», – сказав іспанський вчений.

Команда створила ігрову модель мінімальної квантової системи, яка може відтворювати біологічну поведінку, таке як репродукція. А потім вчені імплементували її на комп’ютері IBM. У моделі один кубіт представляв генетичну інформацію, тобто генотип, а інший – взаємодія з середовищем. Експеримент показав, що система змогла створити собі подібну, а квантові властивості виявилися критично важливими для повної передачі квантової інформації наступним поколінням.

«Ми також включили мутації як випадковий процес, який відбувається з квантовими бітами», – додав Лімат.

Він додав, що штучне життя взагалі не стосується тільки квантових досліджень. Це більш широка сфера, яка включає розробку роботів, здатних будувати собі подібних, комп’ютерних програм, які відтворюють себе або хімічних молекул і нейронів, якими штучно маніпулюють в лабораторії.

«Це дуже різноманітна сфера, яка може дати широкий спектр застосувань в науці і технологіях. Те, що ми зробили, – це додали квантовий інгредієнт, а саме втілили мінімальну квантову систему зі здатністю повторювати поведінку репродукції: мінімальна квантова версія життя, поєднана з процесами мутації і взаємодії, щоб могла запуститися кванта дарвіновська еволюція», – пояснив іспанський учений.

Все по темі: вчені  створили  штучну форму життя