Поїхали по 100!

Одинадцятого жовтня перед головною адміністративною будівлею міста в гарний рядочок вишикувались маршрутки. На лобовому склі кожної машини можна було побачити своєрідне оголошення – ВОДІЙ У ПОЛЬЩІ. Ця акція була спрямована на підвищення вартості проїзду в маршрутках. Возити людей бажають по 15 гривень!

Про те, що Кременчук – одне з найбагатших міст нашої області, знають усі. Ось тільки чомусь для певних людей це не є об’єктом гордості, а стає приводом для того, щоб у черговий раз підвищити ціни! Ідеться про маршрутників, які, вже маючи тариф у 5 гривень – вищий, ніж у Полтаві, вирішили прийти і вимагати підвищення вартості проїзду.

Вимоги маршрутників

Головною і єдиною вимогою є підвищення вартості проїзду. Ціни просять різні: від 6 до 19 гривень.

Діалог з одним із протестувальників у нас відбувся приблизно такий:

– Ми приїхали сьогодні під вікна міськвиконкому, щоб показати: якщо нам не підвищать вартість, ми всі поїдемо з цього міста геть. Поїдемо заробляти у Польщу, бо тут ми нормально не заробляємо.

– А скільки, на вашу думку, люди мають сплачувати за проїзд?

– Для того, щоб ми могли отримувати прибуток, вартість проїзду має бути підвищена! Ви вартість палива бачили? Ми що, маємо самі компенсувати цей ріст цін?

– У Полтаві також є маршрутки, і у них довші маршрути. Однак вартість проїзду – 4 гривні, чому вам мало 5?

– Тому що у Полтаві місто сплачує їм компенсацію за перевезення, а нам ніхто нічого не сплачує.

– Ви помиляєтесь, у нас місто постійно сплачує компенсацію за пільговиків.

– Кому? Власнику маршруту? А ми тут до чого? Тобто і місто, і ми йому платимо, а самі сидимо без грошей? Ця компенсація до нас не доходить, тож і говорити немає про що.

– Так скільки бажаєте брати за проїзд?

– Мені вистачить 6 гривень.

Жодного економічного обґрунтування, звісно, у протестувальників не було. Однак їхній представник виступив на сесії перед депутатами і запевнив, що подібних акцій може бути багато. І транспортний колапс місту вони можуть забезпечити, якщо влада не погодиться на умови маршрутників.

Паперові війни

Виявилось, що своє обґрунтування власники маршрутів таки надали у міськвиконком. І ціни, які вони пропонують, є взагалі неймовірними – 15 і навіть 19 гривень, залежно від маршруту.

Олег Кагал, представник маршрутників:

– Я коротко розповім про ситуацію, що склалась на транспортному ринку міста. Ви бачили перед будівлею гарні машини. Кожна коштує більше 20 тисяч доларів. Ми оновили парк, проте тарифи на дизпаливо і заробітні плати зросли у десятки разів. Якщо ми підвищували тариф у цьому залі, вартість дизпалива була 19 гривень, вартість газу – 13 гривень. Зараз це 32 і 20 відповідно. Друге – це підвищилась і заробітна плата. Тоді мінімалка була 1600, а зараз 3600 – і це не кінець. Як сказав Прем’єр, вона буде рости до 6000-8000 гривень. І що робити нам? Ми нічого не виробляємо, ми просто возимо людей – за законом. Ми просто зупинимось. Багато людей катались із нами, перевіряли. Нам просто не вистачає коштів і водіїв. Зламалась машина – ми просто пересаджуємо водіїв на іншу машину. Ми не бастуємо, ми просто ставимо до відома, щоб ви нас просто почули.

Після виступу «протестного власника маршруту» мер зазначив:

– Ну, я так розумію це виступ на підкріплення ваших 10 листів про підвищення тарифів. Які ви разом з іншими власниками маршрутів надіслали в раду. Ви ж про це теж кажіть. Що ви всі вимагаєте підняти тариф від 9 до 12 гривень на вартість проїзду в маршрутці. Чому ви про це не кажете? Давайте вже або всю правду говорити, або нічого. Ви подали розрахунки на 14 і більше гривень.

Ви водіям своїм скажіть, що всі ваші розрахунки ми подивимось і розберемося, проаналізує Антимонопольний комітет, чи є підстави для збільшення тарифу. Однак забудьте про 9, 12, 14 гривень. Про це забутьте!

Коментар депутата

Цього разу на сесії фактичних розмов про підвищення вартості проїзду не було. Вони відбулися минулого року, коли у травні 2017-го підвищили ціну до 5 гривень. Тоді Олександр Кальченко, депутат міської ради від УКРОПу, провів ціле дослідження теми тарифів. І її не полишив.

«Ті ціни, які пропонують маршрутники, є відвертою фантазією. Коли ми приймали тариф у травні 2017 року в 5 гривень – він тоді був завищений. Про 12, 14, 19 гривень – ну тут узагалі хочеться подивитися, що вони заклали у цей тариф. У тариф закладають:

1. Кількість маршруток, які курсують за маршрутом.

2. Чіткий режим пересування за маршрутом із виїздом машин
5-10 хвилин.

Це взагалі ніколи не виконують! Можна у будь-який час зайти в Інтернет і подивитись, скільки машин на маршруті та як вони їздять. Відповідна їхня кількість чи ні, виконують вони графік чи ні. І відповідь буде проста – НІ. А ці показники дуже впливають на дану заявлену вартість.

Далі в тарифи закладають:

3. Утримання автотранспорту (стоянки, миття машини та інше).

4. Амортизація.

Це неймовірно цікава стаття витрат. У нас, згідно з наданими розрахунками, дехто закладає на амортизацію автобуса ПАЗ 400 000 гривень! Тобто на рік буде придбано на 400 тисяч запчастин?

5. Пасажиропотік.

А його хтось реально знає? Для того, щоб не просто умовно порахувати, скільки ж людей їздить, потрібно вводити електронний квиток. Поки в нашому місті його немає, і кількість пасажирів – умовна, а не фактична.

6. Паливо.

Це взагалі окрема розмова. По-перше, всі маршрутки їздять не на бензині, а на газу, і реальної картини витрат палива також немає. Витрати не підтверджені, оскільки тоді їх враховують при розрахунках тарифу.

Так-от, якщо враховувати лише ці фактори, виходить, що жодної обґрунтованої цифри у наданих паперах на збільшення вартості проїзду немає. Я взагалі вважаю, що лише зараз проїзд вартістю 5 гривень став обґрунтованим.

Що стосується компенсації проїзду пільговиків, фірма «Аделла» отримала 576 853,5 грн. За безкоштовне перевезення школярів – 21 339 грн. Підприємство «Союз авто експрес» за пільговиків – 565 508,3 грн, дітей – 80 206,52 грн. АТП-15307 отримали компенсацію за пільговиків у розмірі 3 013 514,72 грн. Це багато чи мало? Я не знаю, адже компенсацію ми виділяємо за можливостями бюджету, а не бачачи реальну картину, через відсутність тих самих електронних квитків.

А отримати реальну ціну як проїзду, так і компенсації без вихідних даних узагалі неможливо.

І ще слід поставити головне запитання: а водії маршруток протестують, бо власник маршруту погано живе, чи тому, що власник маршруту їм мало платить!?

Є шляхи вирішення проблеми – це і чіткий контроль, і електронні квитки, а можливо, і створення реальної конкуренції на транспортному ринку. Для цього доведеться збільшити транспортний відділ, звісно, буде незручно укладати угоди не з однієї особою (підприємством) на перевезення, а щоб кожен власник машини мав змогу укласти такий договір. І це створить справжню конкурентну боротьбу. Ми зможемо побачити і якість, і відповідну вартість. Ринок транспорту потрібно реформувати і контролювати», – розповів Олександр Кальченко.

Поки вартість проїзду не змінилась. Маршрутники відкрито шантажують місто, і чи вистачить у чиновників сил відстояти права кременчужан і не дати зрости тарифу до 15 гривень – побачимо згодом.

 

Зазвичай на амортизацію авто закладають 10 % від його вартості. Вартість нового ПАЗ-4234 2018 року випуску – 1 359 900 гривень. Тобто 135 990 гривень на рік. Наші маршрутники закладають 37 %! А чому не 100?

Все по темі: маршрутки  проїзд  транспорт 

Карта депутатів
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Gepostet von Я Люблю Кременчук am Mittwoch, 9. Mai 2018
Громадський бюджет
20 Листопада, 2018 Вівторок
19 Листопада, 2018 Понеділок
більше новин