Усе не так!

Зазвичай опалювальний сезон в Україні розпочинають 15 жовтня. Так було завжди. Раніше увімкнути опалення можна було лише за умови сильних холодів. Однак зараз через великі рахунки за опалення багато хто радіє, що його вмикають трохи пізніше. Хоча реальність показує: задоволених узагалі немає! Усі не задоволені! Хтось – тим, що «дали», інші – що «не дали».

Як має бути

Раніше практично ніколи не вмикали опалення раніше, адже норми і терміни були прописані на державному рівні. Тому в усій країні починали подавати тепло в один день –
15 жовтня. Зараз ситуація змінилась – і саме місто, органи місцевого самоврядування можуть приймати рішення про початок та кінець опалювального сезону.
Початок опалювального сезону в нашому місті визначають на засіданні виконкому. Для прийняття рішення мають бути виконані певні умови. Перше – це зниження температури, середньодобова має бути меншою за +8 0С. Іншою причиною увімкнення опалення є дата – 15 жовтня. Лише якщо одна з умов виконана, виконком, до складу якого входять 9 осіб, може прийняти рішення про початок опалювального сезону. На повне забезпечення людей теплом керуючі компанії та КЖЕПИ мають витратити максимум три дні. Спочатку подають тепло у лікарні, школи, дитячі садочки. Уже після цього поетапно з’являється опалення у багатоквартирних будинках.
Проте правила, які регулює держава, є і зараз. І будинки отримують послуги згідно з нормативним документом «Про затвердження Правил надання населенню послуг із водо-, теплопостачання та водовідведення» (Зі змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 450 (450-2001-п) від 06.05.2001; №1973 (1973-2002-п) від 25.12.2002; № 717 (717-2003-п) від 15.05.2003).

Права та обов’язки споживача

Споживач має право на:
• одержання послуг, що повинні відповідати вимогам актів законодавства, нормативних документів і договору;
• відшкодування в повному обсязі збитків, завданих його майну, житловому приміщенню, та шкоди, заподіяної його життю чи здоров’ю внаслідок неналежного надання послуг відповідно до законодавства;
• несплату вартості послуг, не наданих понад термін, установлений договором, та одержання неустойки (пені), врахування її під час чергової оплати за послуги. При цьому припинення оплати не звільняє виконавця від обов’язку усунення недоліків (або вжиття заходів до їхнього усунення), які спричинили перерви у наданні послуг, та відшкодування завданих збитків і заподіяної шкоди;
• усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг упродовж терміну, встановленого договором;
• зменшення розміру плати за надані послуги у разі зниження їхньої якості в порядку, визначеному договором;
• несплату вартості ненаданих послуг із центрального опалення або сплату за опалення для підтримання достатньої температури у приміщеннях квартири (приватного будинку) за період тимчасової відсутності споживача та членів його сім’ї у разі наявності технічної можливості відключення або обмеження опалення у квартирі (приватному будинку) – за рахунок споживача;
• перевірку якості послуг, що надаються (якість питної води, температура гарячої води, температура у приміщеннях тощо), кількості наданих послуг та їхньої вартості. Витрати, пов’язані з перевіркою, відшкодовуються в установленому законодавством порядку.

Таким чином, у законі чітко зазначається, що людина має право отримувати послуги з опалення зі встановленого терміну. Для Кременчука це 15 жовтня. Слід зазначити, що цього року розмови про необхідність подання централізованого опалення з боку громадськості почались ще з перших чисел жовтня. Бо на вулиці було дійсно холодно. Саме тому в закладах для дітей та лікарнях опалювальний сезон розпочали трохи раніше.

За чи проти

І от коли дізнаєшся у людей їхні думки стосовно опалення, виникає відчуття повного нерозуміння. Бо чітко бачиш, що не задоволені всі й усім. Цікаво, що не задоволені навіть ті, хто гучно кричав: «Увімкніть опалення!» А зараз вони ж кричать: «Якого біса в оселях спека!» Чому тоді ви агресивно висловлювали свою думку стосовно необхідності розпочати опалювальний сезон ще 2 жовтня? До речі, тоді говорили про те, що у середині жовтня настане потепління – бабине літо. І що зараз? А зараз усе просто. Люди обурені тим, що в оселях жарко. Звісно, +30 0С – не для всіх комфортна температура. Але ви ж цього вимагали! Ви отримали те, чого просили – опалення подали. І якщо хтось думає, що увімкнення системи є такою ж простою річчю, як клацнути вимикачем світла у квартирі, то це помилково. Неможливо вимкнути опалення за 1 день. Так само, як і увімкнути. От і виходить, що спочатку було наполегливе прохання «дати», а тепер – «НЕ дати», а після цього – знову «дати»?
Зрозуміло, що все це пов’язано з величезними тарифами на опалення. Тому потрібно поставити на розгляд питання про можливість індивідуального опалювального обладнання для осель, поверхів, будинків.

Холодні оселі

Частина будинків у місті все ще залишається без опалення. Причині різні, проблема єдина – будинки вже охолонули після літа, і у квартирах дійсно дуже волого та холодно. І, з одного боку, є певна економія: платити поки не потрібно, а от з іншого – жити там теж неможливо. Мешканці мерзнуть та хворіють. І, головне, на всі прохання дати тепло отримують або тишу, або навпаки – погрози. Величезною проблемою стала ситуація щодо будинків на вулиці Великій Набережній, 1, та Вулиці Володимира Великого, 54. Про це – у наступному номері.

Коментар фахiвця

«Щоб підключити місто Кременчук та Молодіжний до централізованого опалення, необхідно мінімум 5 діб. При цьому слід враховувати, що є випадки «повітряних пробок» у трубах, і на прогін води у таких випадках може знадобитися ще до 10 діб. Узагалі, коли вже прийнято рішення про початок опалювального сезону, розпочали роботу котельні та печі – шляху назад, як кажуть, немає. Ми навмисно затримали підключення будинків, що входять до нашої асоціації. Особливо це стосується будинків, де немає ІТП (індивідуальний тепловий пункт) чи лічильників, які враховують тепло. Люди нам писали, телефонували, погрожували та кричали матюками: увімкніть нам тепло! Ми пояснювали, що потеплішає, і що зараз зарано вмикати – краще трохи перетерпіти і почати опалювати будинки після закінчення цього потепління. Не з усіма вдалось домовитись, тож частину будинків підключили ще 23 жовтня. І практично одразу почалося: «Усе! Вимикай. Затискай! Прикручуй». А це заборонено законодавством – «затискати» – йти всупереч закону ніхто не буде.
Для того, щоб почуватися комфортно у власній оселі, люди також мають докласти зусиль, і головне – зробити певні інвестиції та модернізувати власну квартирну систему опалення. Потрібно зробити байпас* та встановити на батареї терморегулятор.

*Байпас – обвід, паралельний прямій ділянці трубопроводу із запірною або регулювальною трубопровідною арматурою чи приладами (наприклад, лічильниками рідини чи газу). Слугує для керування технологічним процесом за несправності арматури чи приладів, встановлених на прямому трубопроводі, а також за необхідності їхньої термінової заміни через несправність без зупинки технологічного процесу. Байпас необхідний для того, щоб ви мали змогу «відсікати» лише свою квартиру, не заважаючи сусідам. А терморегулятор – для встановлення комфортної температури.

І в 98% будинків нашого міста цього не зроблено. Тут і виникають кілька запитань, одне з яких: а чому ви самі не бажаєте зробити щось для себе?
Ще один момент. Температура батарей. Люди чомусь вважають, що вони мають бути дуже гарячими, і начебто платять за опалення – саме за температуру батареї. Ні! Платять за комфорт у ваших оселях, а от якої температури батарея – взагалі не має значення, значення саме у температурі у вашій квартирі. Саме тому найкращим з-поміж усього є саме ІТП (індивідуальний тепловий пункт). З одного боку, маючи два датчики біля «входу подання води» та на північній стінці будинку, ІТП самостійно в автоматичному режимі працює і видає в кожну квартиру будинку задану на пульті температуру, наприклад 21 градус. З іншого боку, це неймовірно ефективний засіб для економії грошей за опалення. Звісно, претензії, на кшталт, на батареї не сохнуть панчохи – будуть. Але батарея в якості сушарки в наш час – це дорого. Тож я дуже хотів би, щоб люди розуміли, що від них також багато що залежить! І вони мають із розумом ставитись до власного будинку», – Олександр Ткаченко, голова асоціації «АОСББ Кременчук».

Все по темі: комуналка  опалення  споживач 

Карта депутатів
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Gepostet von Я Люблю Кременчук am Mittwoch, 9. Mai 2018
Громадський бюджет
16 Листопада, 2018 П’ятниця
15 Листопада, 2018 Четвер
більше новин