Розмитни «євробляху»

Незважаючи на масштабні акції протесту, Верховна Рада ухвалила, а Президент таки підписав закони, покликані легалізувати ввезені автомобілі з європейськими номерами. Однак спротив «євробляхерів» лише посилився. Чому запропонована схема розмитнення машин з іноземною реєстрацією не влаштовує людей?

Президент Порошенко звернувся до сумління громадян і зазначив, що всі кошти від розмитнення таких автівок підуть у Пенсійний фонд на індексації пенсій. І наголосив, що «без податків не буває армії, без податків не буває доріг, без податків не буває освіти. І державу будують не президенти, не уряди, не депутати, а платники податків».

Незважаючи на це, «Всеукраїнська акція непокори», організована активістами громадської організації «Авто Євро Сила», стала безстроковою. «Євробляхери» вимагають скасувати ухвалені Верховною Радою закони щодо розмитнення автівок на єврономерах. Вони вважають, що запропоновані ставки і тарифи на розмитнення, а також акцизи не є справедливими.

Принцип розмитнення

Відповідно до нових правил, акцизний податок на імпортні авто розраховуватимуть за наступною формулою. Базова ставка для авто з бензиновим двигуном становитиме 50 євро, для авта на дизелі – 75 євро. Загальна сума акцизного податку дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт об’єму двигуна та коефіцієнт віку.

Наприклад, оформлення автівки 2011 року випуску з бензиновим двигуном об’ємом 1600 см3 коштуватиме 560 євро (50 євро х 1,6 (1600 см3/1000) х 7 років = 560 євро).

Для автомобіля з дизельним двигуном об’ємом 2000 см3 і віком 10 років розмитнення обійдеться в 1500 євро (75 євро х 2 (2000 см3/1000) х 10 років = 1500 євро).

Із першого погляду, цей підхід начебто непоганий. До того ж у такий спосіб водіїв стимулюють до купівлі новіших автомобілів. Адже чим менший вік автівки, тим менший коефіцієнт. Скажімо, п’ятирічний автомобіль із бензиновим двигуном об’ємом 1600 см3 можна розмитнити вже за 400 євро. Але поглянемо на інший бік медалі. Рік випуску більшості завезених до ухвалення вищезгаданих законів автомобілів з іноземною реєстрацією – це кінець 90-х – початок 2000-х років. Тож сума їхнього розмитнення може зрости до 3000 євро. Ось і виходить, що людина поїхала за кордон, аби придбати дешеву автівку, скажімо, за 1000 євро, а за її розмитнення тепер має заплатити чи не втричі дорожче. Так, за 4 тисячі євро й в Україні можна придбати непогане бюджетне авто, говорять люди. Але воно буде на порядок дорожчим, ніж у наших сусідів. Тож наразі учасники акції протесту вимагають скасувати коефіцієнт віку.

Скільки коштуватиме розмитнення «євробляхи»

Візьмемо кілька прикладів і порахуємо для них суму розмитнення. Крім акцизного збору, під час розмитнення автівки сплачують ввізне мито (5-7,3% – залежно від типу та об’єму двигуна і від митної вартості для авто з ЄС, 10% – для інших країн), ПДВ (20%) і пенсійний збір (3-5% – нараховується на повну вартість авто без урахування ПДВ) при реєстрації машини.

Opel Vectra, 1,8 л, бензин, 2003 року випуску (2 тисячі євро)
50 євро * 1,8 * 15 = 1350 євро – акциз, 100 євро – ввізне мито,
690 євро – ПДВ, 104 євро – пенсійний збір. Разом = 2244 євро за ціни автівки в 2000 євро.

Honda Civic, 1,8 л, бензин, 2008 року випуску (4 тисячі євро)
50 євро * 1,8 * 10 = 900 євро – акциз, 200 євро – ввізне мито, 1020 євро – ПДВ, 153 євро – пенсійний збір. Разом = 2273 євро за ціни автівки до 4000 євро.

BMW 325, 2,5 л, бензин, 2003 року випуску (3,5 тисячі євро)
50 євро * 2,5 * 15 = 1850 євро – акциз, 175 євро – ввізне мито, 1105 євро – ПДВ, 166 євро – пенсійний збір. Разом = 3296 євро за ціни автівки в 3500 євро.

Volvo C30, 2,5 л, бензин, 2008 року випуску (5 тисяч євро)
50 євро * 2,5 * 10 = 1250 євро – акциз, 250 євро – ввізне мито,
1300 євро – ПДВ, 195 євро – пенсійний збір. Разом = 2995 євро за ціни автівки в 5000 євро.

Ford Focus, 1,8 л, дизель, 2003 року випуску (1,5 тисячі євро)
75 євро * 1,8 * 15 = 2025 євро – акциз, 110 євро – ввізне мито, 727 євро – ПДВ, 109 євро – пенсійний збір. Разом = 2971 євро за ціни автівки в 1500 євро.

Opel Zafira, 1,9 л, дизель, 2008 року випуску (2,5 тисячі євро)
75 євро * 1,9 * 10 = 1425 євро – акциз, 183 євро – ввізне мито, 822 – євро ПДВ, 123 євро – пенсійний збір. Разом = 2553 євро за ціни автівки в 2500 євро.

Audi A4, 2,5 л, дизель, 2003 року випуску (4 тисячі євро) 75 євро * 2,5 * 15 = 2813 євро – акциз, 252 євро – ввізне мито, 1413 євро – ПДВ, 212 євро – пенсійний збір. Разом = 4690 євро за ціни автівки до 4000 євро.

Kia Sorento, 2,5 л, дизель, 2008 року випуску (5 тисяч євро)
75 євро * 2,5 * 10 = 1875 євро – акциз, 365 євро – ввізне мито,
1448 євро – ПДВ, 217 євро – пенсійний збір. Разом = 3905 євро за ціни автівки в 5000 євро.

Mercedes-Benz E320, 3,2 л, дизель, 2003 року випуску (4,5 тисячі євро) 150 євро * 3,2 * 15 = 7200 євро – акциз, 284 євро – ввізне мито, 2397 євро – ПДВ, 479 євро – пенсійний збір. Разом = 10360 євро за ціни автівки в 4500 євро.

Звідки дешеві автомобілі

За статистикою, найбільше автомобілів у Німеччині, Франції і Нідерландах. Саме звідси надходить велика частина старих машин на торгівельні майданчики Польщі та Литви.

Утримувати автомобіль у розвинених країнах досить дорого. Наприклад, у Німеччині найбільше витрат потребує обов’язкове страхування. Його вартість визначається більше ніж за 20 різними параметрами, у тому числі віком і статтю водія, стажем водіння, кількістю страхових випадків тощо. Розмір страхування може змінюватися від сотні до понад тисячі євро на рік.
Недешевий також техогляд. Його кожні 2 роки проходять автомобілі, яким більше 3-х років. Вартість – від 80 до 120 євро, якщо немає зауважень щодо технічної частини. Якщо є, то експлуатація забороняється до їхнього усунення, або автівку взагалі утилізують. Будь-який ремонт виконують за технологічними картами заводу-виробника. Якщо написано «замінювати вузол у зборі» – так і робитимуть. Написано «замінювати парою» – замінюватимуть парою. Це дорого. А кузовний ремонт – дуже дорого!

Крім того, є податок на володіння автомобілем, екологічний податок.

Навіть утилізувати машину коштує 100 євро. Тож дешевше просто віддати, так би мовити, «на експорт». Звідси й такі низькі ціни – при тому, що й посередник має свою частку.

Пільговий період розмитнення

У Верховній Раді встановили термін у 30 днів для пільгового розмитнення «євроблях». Для автомобілів, які будуть розмитнені упродовж цього часу після набуття чинності закону акциз коштуватиме вдвічі дешевше. У наступні 60 днів вони будуть розмитнені з коефіцієнтом 0,75.

Розмитнення авто у країнах Євросоюзу

Польща

Для поляків розмитнення обходиться дешево, якщо це приватне ввезення вживаного автомобіля з невеликим двигуном із країни, яка входить до Євросоюзу. В цьому випадку поляки платять близько 30 % від вартості машини. У всіх інших випадках розмитнення обходиться дорого. Так, акциз на машини з двигунами від 2000 куб. см становить 18,6 %. Слід зазначити, що польські митники самостійно за каталогами оцінюють вартість ввезених машин. Тому їхню ціну краще не занижувати.

Німеччина

Більшість німців вважає за краще їздити на німецьких автомобілях. Однак до Німеччини теж ввозять досить багато машин, адже в інших країнах ЄС їх можна купити значно дешевше. Найчастіше німці ввозять автомобілі із сусідніх країн, перш за все – зі Скандинавії. Для німців розмитнення недороге тільки в тому випадку, якщо старий автомобіль постачає приватна особа з Євросоюзу. В усіх інших випадках митні платежі для німців приблизно такі ж, як і за імпорту авто в Україну (тобто, у принципі, їх можна зіставити). Так, наприклад, якщо авто ввозять не з ЄС, то мито на нього становить 10 %, а ПДВ – 19 %.

Литва

На митних пунктах Литви перевіряють технічний стан усіх ввезених старих машин. Забороняється ввозити автомобілі, які потребують ремонту на більше ніж 50 %. Розмитнення обійдеться недорого, якщо б/в автомобіль ввозить приватна особа з ЄС. В іншому випадку доводиться платити мито 10 % і ПДВ у розмірі
21 %, а це вже «дорого».

Сутички на західному кордоні

Протестуючи проти прийнятих законів, власники автомобілів на єврономерах 25-26 листопада заблокували кілька пунктів пропуску на західному кордоні. Згідно з новими правилами транзиту, при в’їзді в Україні вони мають сплачувати заставу в розмірі митних платежів на автівку. А це може бути не одна тисяча євро. Люди говорять, що наразі вони не готові знайти такі суми. Через це сотні українців не можуть повернутись із Польщі до України.

На пункті пропуску «Ягодин» між далекобійниками та власниками автомобілів на єврономерах, які протестують, почалися сутички, підпалили шини.

Люди почали кидатися шинами, а фура намагалася наїхати на активістів, які перекрили водію дорогу. За 30 хвилин пропускали по три вантажівки по обидва боки кордону.

Однак один із водіїв вантажного автомобіля вирішив проїхати без черги. Такі дії обурили мітингувальників. Вони почали кидати в автомобіль шини та битися, а водій вигукував із автомобіля: «Я вас усіх поріжу!»

П’ять хвилин поліція не втручалася. Однак, коли мітингувальники почали жбурляти у вантажівку палаючі шини, а вантажівка поїхала на людей – втрутився спецпідрозділ поліції.
Водію вантажівки вдалося прорватися через блокувальників та перетнути кордон, за ним поїхали й наступні п’ять вантажних автомобілів.

Протестувальників дедалі більшає. У той же час волинська поліція завела «кримінал» за блокування доріг біля кордону.

Все по темі: євробляхи  розмитнення авто 

Карта депутатів
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Gepostet von Я Люблю Кременчук am Mittwoch, 9. Mai 2018
Громадський бюджет
19 Грудня, 2018 Середа
18 Грудня, 2018 Вівторок
більше новин