Постачання електроенергії – вибір без вибору

З 1 січня ПАТ «Полтаваобленерго» більше не є постачальником електроенергії. Ці функції виконує ТОВ «Полтаваенергозбут». Що це означає для споживачів і як тепер розраховуватися за електроенергію, з’ясовував «Вісник Кременчука».

Раніше всі обленерго займалися і розподілом електроенергії, і її постачанням кінцевому споживачу. Зараз продавати електроенергію їм заборонено. Тому що продаж електроенергії має бути не монопольним бізнесом, а конкурентним. І тому в обленерго немає можливості якимось чином зловживати монопольним становищем.

Отже, з 1 січня з’явилися оператори систем розподілу, які відповідають за розподіл електроенергії по мережах, і постачальники. У нашому місті «Полтаваобленерго» залишається власником електромереж, а постачальником електроенергії стало ТОВ «Полтаваенергозбут». Фахівці стверджують, що це – європейський досвід: коли функції розділені між двома незалежними підприємствами, система працює якісніше. Кожна компанія зосереджена на своїх основних виробничих завданнях.
Сергій Андрієвський: «Для побутових споживачів нічого
не зміниться»

Про те, які зміни чекають на споживачів, «Вісник Кременчука» запитав у Сергія Андрієвського, керівника кременчуцької філії ПАТ «Полтаваобленерго».

– Що зміниться для споживачів?

– З 1 січня великі промислові підприємства, які використовують потужності більше 150 кВт, мають право обрати собі постачальника електроенергії. У Полтавській області їх близько 25-ти. Для споживачів універсальної послуги (побутових) на території Полтавської області постачальником буде ТОВ «Полтаваенергозбут».

– Чи може побутовий споживач змінити постачальника?

– Споживач, згідно із нововведеннями, може вільно обирати постачальника. Майбутній ринок електроенергії дуже нагадуватиме ринок комунікаційних послуг Інтернета, телебачення, мобільного зв’язку, де конкуренція призводить до конкурентного ціноутворення. Зараз в Україні зареєструвалися більше 300 постачальників. Дані про них можна дізнатися на офіційному сайті НКРЕКП. Перелік тих постачальників, які уклали договір із ПАТ «Полтаваобленерго», оприлюднений на сайті компанії. Але наразі треба ставити питання інакше: чи цікаві ви, як побутовий споживач, який використовує до 150 кВт електроенергії, іншій постачальній організації у Полтавській області? Адже їх у першу чергу цікавлять потужні споживачі. Тож, фактично у кременчужан наразі альтернативи «Полтаваенергозбуту» немає.

– Можливо, обирати постачальника побутові споживачі зможуть роки за два, коли сформується енергетичний ринок.

– Однозначно, це великий плюс: із появою конкуренції з’явиться вибір.

– Чи зміниться вартість послуг для населення?

– Вартість послуги для населення на перший квартал 2019 року не зміниться. Як і раніше, для тих споживачів, хто використав до 100 кВт електроенергії на місяць, вартість одного кіловата становитиме 90 копійок. Після перевищення цієї норми кожен кіловат коштуватиме 1,68 гривні. І значного здорожчання електроенергії найближчим часом не буде.

– Що робити споживачам, які мають заборгованість або переплату?

– Заборгованість за спожиту електричну енергію до 1 січня 2019 року необхідно сплачувати на рахунок ПАТ «Полтаваобленерго», говорять у відомстві. Провести звірку розрахунків можна за допомогою електронного сервісу «Ваша абонентська книжка» або звернувшись до районної філії ПАТ «Полтаваобленерго».
У разі, якщо споживачі здійснили переплату, її повернуть на особові рахунки ТОВ «Полтаваенергозбут». Для цього варто подати заяву на переведення коштів у рахунок подальшої оплати за електроенергію в районній філії ПАТ «Полтаваобленерго».
Оплату за електроенергію, спожиту в січні та в наступні періоди, необхідно здійснювати на рахунок ТОВ «Полтаваенергозбут».

Вчасно передавати показання лічильника

Для коректного визначення обсягу спожитої електричної енергії, необхідно подавати фактичні показання один раз на місяць станом на 1-е число не пізніше 4 числа місяця, наступного за розрахунковим, наголошують у компанії.

У іншому разі розрахунок споживання електроенергії здійснюватиметься за середньодобовим показником.

Що робити, аби отримувати електропостачання

Усім споживачам необхідно укласти договір на постачання електроенергії з ТОВ «Полтаваенергозбут». Але підписувати паперові екземпляри договорів не обов’язково. Держава передбачила спрощену процедуру приєднання: споживачеві варто лише продовжити користуватися послугами. Якщо сплатити за електроенергію, отриману в січні, це автоматично приєднає споживача до послуг двох підприємств: постачальника електроенергії та розподільчої компанії.

Скільки рахунків оплачувати?

Побутові споживачі, а також ті, які підпадають під універсальну послугу та будуть споживачами ТОВ «Полтаваенергозбут», як і раніше, отримуватимуть і сплачуватимуть один рахунок. Інші споживачі дійсно будуть сплачувати два рахунки на розподіл та постачання електроенергії.

Зручні способи надання показання:

• через сайт ПАТ «Полтаваобленерго» (рое.рl.ua), в меню «Передати покази», яке знаходиться у лівому боці екрану. Після введення номеру особового рахунку Ви зможете занести поточні показання електролічильника;

• за телефонами Call-центру ПАТ «Полтаваобленерго»: (0800) 305-035 (безкоштовно), (0532) 510-910, (050) 305-99-10, (097) 20-20-207, (093) 17-02-533 (за тарифами операторів зв’язку).
Для передачі показань в автоматичному режимі (через IVR-меню) після з`єднання натисніть «1»;

• через онлайн-сервіс «Ваша абонентська книжка» – https://www.poe.pl.ua/abon;

• через чат-бот «ПолтаваОблЕнерго» у месенджері Telegram –
@PltOblEnergo_bot;

• через мобільний додаток POE24, який можна завантажити в Google Play Market.

Все по темі: електроенергія  ПАТ "Полтаваобленерго"  ТОВ «Полтаваенергозбут» 

Карта транспорту
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Gepostet von Я Люблю Кременчук am Mittwoch, 9. Mai 2018
Громадський бюджет
16 Жовтня, 2019 Середа
15 Жовтня, 2019 Вівторок
більше новин