Кременчук потребує масового ремонту доріг

Зима 2018-2019 принесла кременчужанам багато сюрпризів. Чудовий сніг, погода від 0 до –15°С, неймовірні білосніжні краєвиди. Однак не всі сюрпризи були приємними. І якщо розглядати «подарунки» зими винятково з практичної точки зору, то місто і комунальники отримали безліч проблем, які ляжуть на місто та вдарять по бюджету, тобто по гаманцях звичайних кременчужан. Головна проблема – дороги.

В програмі утримання міських доріг у 2019 році задекларована сума більша, ніж 123 мільйони гривень. Однак на сьогодні фактичною є цифра у 48 мільйонів. Ці гроші закладені на поточні ремонти, очищення від снігу та бруду, при цьому після той зими, яка була, потрібно практично в три рази більше грошей, ніж зараз передбачено бюджетом. У лютому, на сесії міської ради, планується внести зміни і збільшити суму. Зараз же у бюджеті міста на 2019 рік, на утримання доріг передбачено 48 мільйонів гривень (це разом із внутрішньоквартальними проїздами та тротуарами). Якщо ж брати до уваги винятково утримання доріг (без тротуарів та внутрішньоквартальних доріг), це 32,3 млн. грн

Необхідно акцентувати увагу на тому, що частина доріг, які проходять через Кременчук, мають обласне та державне значення. Тобто їх утримання та ремонт має проводитись не за гроші міського бюджету, а, відповідно, обласного та державного. Інакше може знову виникнути ситуація, як із ремонтом проїзної частини Крюківського мосту. Нагадаємо, на мосту була жахлива ситуація із дорогою. Її практично не залишилось. А керівництво «Укрзалізниці» категорично відмовилось від проведення ремонту, говорячи про те, що їх задача – утримувати винятково залізну дорогу, опори та тротуар. Питання, у якому стані знаходиться асфальтове покриття, їх, схоже, не турбувало. Тож міська влада, реагуючи на постійні скарги кременчужан, на ремонт асфальту на мості виділила гроші з міського бюджету. Було проведено ремонт, і одразу прокуратура звернула увагу на те, що його проведено за рахунок міського бюджету, і приписала місту незаконні витрати бюджетних коштів. Відмова утримувати міст та асфальтове покриття на ньому, виявляється, нормально, а от ремонтувати – злочин?

Тож міська влада буде звертатись до області і просити гроші на ремонт шляхопроводу, що в районі колишнього пивзаводу, який минулого року провалився і досі стоїть із діркою. Щоб знову не отримувати «повідомлення про злочин» через те, що відремонтували дорогу чи міст за міські кошти.

Проблема

Отже, після потепління і танення снігу у місті стало зрозуміло – частина асфальту на міських дорогах практично зникла. На деяких ділянках з’явились величезні вибоїни і про проблеми з дорогами, зараз не говорить «лише ледачий». Це практично щорічна проблема, однак цього року все посилила і погода.

Загалом стан автомобільної дороги залежить від впливу на неї численних природних геофізичних чинників, таких як клімат, гідрологічні умови, рельєф і грунтово-геологічна будова місцевості. Саме погода має особливо великий вплив на умови експлуатації доріг. Йдеться про амплітуду і швидкість коливання температури, кількість опадів і випаровування, напрямок і швидкість вітрів, потужність снігового покриву, глибина промерзання. Ожеледь мало того, що зменшує зчеплення шин із покриттям та створює небезпеку дорожньо-транспортних пригод, суттєво впливає і на сам асфальт. У замерзлому дорожньому полотні виникають процеси перерозподілу вологи і з’являються крижані прошарки, які, танучи навесні, викликають перезволоження і зниження міцності дороги. Якщо ж говорити про головного ворога доріг, то це зовсім не холод, а часті коливання температури повітря від 0°С. Саме при такому коливанні температури в районі нуля відбувається танення і знову замерзання води, що є найнесприятливішим для стану дороги. Коли замерзає вода, вона збільшує свій об’єм і з величезною силою тисне на навколишній матеріал, руйнуючи його. Фактично рве асфальт і «викидає» цілі шматки асфальту та дороги, при цьому тріщини поглиблюються, і процес руйнування дороги це більше прискорюється.

Коли ж починається танення снігу, вода просочується крізь шар асфальтобетону і тим самим розм’якшують додаткові шари основи. Від маси проїжджаючих автомобілів відбувається вибивання асфальту, в результаті чого утворюються чергові вибоїни та «ями».

Як потрібно робити

Для того, щоб асфальтне покриття трималось не один рік, потрібно дотримуватись усіх необхідних технологій. При укладанні асфальту все потрібно робити у комплексі: земляні роботи, влаштування основи, укладання асфальту, облаштування території. Асфальт (або асфальтобетонна суміш) – це спеціально підібрана суміш на основі мінеральних матеріалів, до яких відноситься пісок, щебінь, мінеральний порошок, рідка бітумна речовина. Усі речовини підібрані в оптимальній кількості і перемішані в нагрітому стані. Їх поділяють на кілька видів: піщані, щебеневі, гравійні.

Зараз використовується дві технології пристрою дорожнього полотна: гаряче асфальтування та холодне асфальтування. У Кременчуці використовують обидва з них у залежності від необхідного результату та задачі. Бо холодне асфальтування найчастіше використовують при ямковому ремонті, гаряче – при укладанні великих ділянок.

Ціна питання

Проведення дорожніх робіт – справа дуже дорога. Спершу розробляють проектно-кошторисну документацію на кожну ділянку, вона має властивий тільки їй розмір, рельєф і конфігурацію, характеристики грунту, віддаленість і особливість під’їзних шляхів. На підставі даних критеріїв після виїзду фахівця визначається загальна площа, об’єм і попередня вартість робіт.

На другому етапі проводиться розробка території та земляні роботи: зняття верхнього шару грунту, розрівнювання поверхні, у разі потреби старе покриття руйнують дорожні фрези. До речі, у Кременчуці старе покриття використовують повторно, що говорить про дотримання правил проведення попередніх робіт.
Далі настає черга формування «дорожньої подушки». Для цього відсипається два шари дорожнього «пирога»: спочатку укладається пісок або піщано-гравійна суміш, а для додання всьому покриттю особливої міцності, поверх насипається щебінь великої фракції, а потім дрібної фракції для мінімізації пустот. Кожен шар основи вирівнюється грейдером і ретельно утрамбовується. По краях ділянки встановлюється бортовий камінь. Щоб асфальтування було якісним, перед укладанням асфальту поверхню ділянки проливають бітумом.

І наостанок, фінішний шар – асфальт.

Якщо всі роботи будуть проведені відповідно до ДСТУ, гарантований термін експлуатації становить орієнтовно 4-7 років. Але потрібно враховувати і той факт, що при інтенсивній експлуатації зазначений термін може бути скорочений.
Тож об’єктивно для нормального функціонування міських доріг, їх утримання, ремонту та, в ідеалі, капітального ремонту потрібно щонайменше 600 мільйонів гривень. На жаль, на ці потреби місто таких грошей на сьогодні не має. Тож нас очікує довготривалий процес приведення до ладу наших старих, «убитих зимою» доріг.

Все по темі: дороги  ями  ямковий ремонт дороги 

Карта депутатів
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Gepostet von Я Люблю Кременчук am Mittwoch, 9. Mai 2018
Громадський бюджет
19 Лютого, 2019 Вівторок
18 Лютого, 2019 Понеділок
більше новин