Будуватимуть по-новому

З цього року будувати мають по-новому. Велосипедні доріжки тепер є обов’язковим елементом планування територій. Забороняють забудовувати зелені зони. Паркінги – тільки за територією житлових комплексів, щільність забудови – не більше 450 чоловік на гектар. Є й інші нововведення, які вивчав «Вісник Кременчука».

Будівельні норми, які діяли досі, дозволяли практично нескінченно підвищувати щільність забудови при обґрунтованості такої необхідності. Кременчужани мають пам’ятати стихійні виступи мешканців проти будівництва багатоповерхівок між існуючими будинками. А мешканці Першого Занасипу досі доводять у судах своє право на вільний простір. Там на маленькому «п’ятачку» забудовник намагається вліпити 12-поверхівку, де не буде місця ані для дитячих майданчиків, ані для парковки. Щоб виправити ситуацію, минулого року було введено нові правила. Державні будівельні норми обмежили щільність населення – 450 осіб на одному гектарі +20%. Тобто, максимальна кількість – 540 чоловік на гектар забудови. Це має підвищити комфорт і знизити соціальну напругу.

Облаштувати дитсадки у житлових будинках

Сьогодні, на жаль, є проблема, коли не вистачає дитячих садків. У Кременчуці, наприклад, молоді мами за рік, а то й два, записуються в чергу до дитсадка. Так, мешканка Першого Занасипу вчасно не потурбувалася про це і тепер чекає: можливо, хтось відмовиться від черги, і її дитина потрапить до групи, що набирають у потрібному дошкільному навчальному закладі.

У той же час є дитсадки, де групи просто закриті або там організовано навчання школярів у так званому навчально-виробничому комбінаті.

Зараз для комфорту людей щодо дошкільних навчальних закладів прописали норму, що дозволяє проектувати невеликі вбудовані та вбудовано-прибудовані дитсадки на перших поверхах житлових будівель.

При розміщенні таких дитсадків слід обов’язково враховувати необхідні пожежні та санітарні вимоги щодо проектування.
Крім цього, земельна ділянка такого навчального закладу має бути відокремлена огорожею і зеленими насадженнями від прибудинкової території житлового будинку. Садок для невеликої кількості дітей (до 80 місць) може займати перший-другий поверхи житлових будинків. Якщо вихованців більше, то можливі й прибудови до глухих торців житлових будинків.
Також у нових ДБН щодо дошкільних навчальних закладів уводиться обов’язкове облаштування інклюзивного простору в приміщеннях та впровадження енергозберігаючих технологій і матеріалів.

Будувати парковки всередині житлових кварталів заборонено

Потрібно житловий простір використовувати на благо мешканців будинків, створюючи дитячі ігрові майданчики та зручні зони для відпочинку. Така ідея закладена у нових ДБН. Тому організація місць постійного або тимчасового зберігання автомобілів усередині кварталу не допускається. Гостьові автостоянки рекомендується розміщувати з боку вулиці або проїзду, що обмежує квартал.

Зараз житлові двори перенасичені хаотичними парковками, що не тільки псує їх зовнішній вигляд, але загрожує безпеці людей через загазованість повітря та блокування проїздів пожежної та іншої спецтехніки у разі надзвичайних ситуацій.
Тож гаражі та автостоянки легковиків рекомендується розміщувати на периферії житлових районів, а також у віддалених від ігрових майданчиків та зон відпочинку місцях.
У історичних та центральних районах міст допускається проектування лише підземних парковок для автомобілів.
Відстань від місця проживання власника автомобіля до гаражів чи автостоянок постійного зберігання не повинна перевищувати 700 м, а в умовах реконструкції або ремонту – 1 км. Автостоянки для гостей рекомендується розміщувати з боку вулиці або проїзду, що обмежує квартал, на відстані не більше 150 м від будинку.

Засклити балкони

Забудовникам дозволили вже при зведенні будинку склити балкони і лоджії, що раніше було заборонено будівельними нормами. Нові норми дозволяють склити балкони і лоджії шириною не менше 1,2 м. А площа скління не повинна бути менше 50% від площі зовнішніх стін балконів, а вікна повинні влаштовуватися із загальною шириною не менше 1,2 м і відкриватися на бік балкона.

Зараз уже дозволено склити балкони і лоджії шириною не менше 1,2 м. Площа скління повинна бути більше 50% від площі зовнішніх стін балконів. Сумарна ширина вікон повинна становити більше 1,2 м і відкриватися вони повинні на бік балкона.

Інтернет – у кожному готельному номері

У колишніх ДБН щодо проектування готелів узагалі не було вимоги щодо влаштування інтернет-мережі. Зараз же при проектуванні готелів потрібно передбачати доступ до Інтернету в кожному номері.

Рекомендується передбачити можливість встановлення у кожному номері не менше 2-х приєднувальних пристроїв (якщо інше не обумовлено завданням на проектування). Вони також встановлюються в основних приміщеннях загального користування. Наприклад, в холі чи вестибюлі.

Прибудовувати багаторівневі паркінги

Донедавна у будівельних нормах не було вимог для проектування багаторівневих паркінгів, вбудованих або прибудованих до будівель. Тому паркінги, як правило, проектувалися однорівневими, лише на одному поверсі. Хоча у світі вже давно розповсюджене проектування багатоповерхових паркінгів.

Тепер і в нас передбачено дозвіл на проектування наземних паркінгів до 5-ти поверхів, а також підземні автостоянки до 9-ти поверхів. Підземні автостоянки повинні бути забезпечені ліфтами або підйомниками, а в’їзди і виїзди з підземних і підземно-надземних гаражів повинні бути віддалені від вікон житлових будинків, приміщень громадського призначення. Окрім того, пропонують дозволити розміщувати паркувальні майданчики й на дахах.

Дитячі майданчики на дахах

Зміни до Державних будівельних норм дозволяють розміщувати дитячі майданчики на дахах будівель заввишки до 15 м, але не більше трьох поверхів. У місцях зі щільною забудовою це є розв’язанням проблеми забезпечення комфортною інфраструктурою та благоустроєм. І тут потрібен передовий досвід та альтернативи, які успішно працюють за кордоном. Тож, розміщення дитячих майданчиків на дахах наземних споруд дозволяється за умови обов’язкового дотримання безпечної експлуатації: обладнання його парапетом і захисною огорожею висотою 2 метри, а також можливістю безбар’єрного доступу за допомогою ліфта або пандуса. На таких майданчиках заборонено розміщувати вентиляційні канали, антени, споруди мобільного та стільникового зв’язку. Каркаси захисної огорожі мають виготовлятися зварними. Майданчик також має бути обладнано блискавкозахистом. Ще однією умовою розміщення такого майданчика на даху будівлі є забезпечення відводу дощових і талих вод та при потребі – шумозахисту розташованих нижче приміщень.

Велодоріжки – обов’язкові

В усіх цивілізованих країнах велосипеди є чудовою альтернативою громадському транспорту або авто. У нас теж багато хто хотів би так їздити на роботу. Але через відсутність організованого велосипедного руху, окремих велодоріжок і смуг, це не тільки незручно, але й небезпечно. Тому, згідно з новими ДБН, введено обов’язкове проектування велодоріжок і смуг на дорогах.

При цьому велосмуги повинні проектуватися тільки для одностороннього руху, велодоріжки повинні бути переважно односторонніми по обидва боки вулиці.

При наявності забудови з одного боку вулиці слід облаштовувати велодоріжку двостороннього руху на забудованому боці.

Також визначається мінімальна ширина велосипедних смуг і доріжок при новому будівництві або реконструкції (від 1,5 до 3 метрів).

Пропонують вільне планування квартир

Проектувати квартири лише з традиційним покімнатним плануванням є застарою нормою. Натомість запроваджено можливість використовувати сучасні планувальні рішення. Наприклад, проектувати кухні-ніші, та і взагалі передбачати вільне планування квартир.

До цього кухні-ніші було дозволено робити лише в однокімнатних квартирах. Відтак, пропонується ввести можливість такого проектування і для квартир більших габаритів: двокімнатних, трикімнатних. Однак за такої умови – обладнання кухні електричною плитою та механічною витяжною вентиляцією. Ці зміни дозволять ефективніше організовувати житловий простір та сприятимуть створенню більш комфортних умов проживання.

Все по темі: будівництво  норми 

Карта транспорту
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Gepostet von Я Люблю Кременчук am Mittwoch, 9. Mai 2018
Громадський бюджет
10 Грудня, 2019 Вівторок
9 Грудня, 2019 Понеділок
6 Грудня, 2019 П’ятниця
5 Грудня, 2019 Четвер
більше новин