Купити електрокар уже зараз

Аналітики стверджують, що за шість років вартість електромобілів зрівняється з автомобілями на двигунах внутрішнього згорання. Коли мова заходить про електрокари, усі суперечки починаються з акумуляторів.

Скільки коштує заміна?

Як довго вони служать? Чи вигідно брати електрокар, якщо за кілька років потрібно міняти батарею? Питань багато, а «страшилок» ще більше.

З 2020 року німецький гігант Volkswagen планує випускати 500 тис акумуляторів на рік для електромобілів. Потужні акумуляторні заводи зведені у Китаї та США. Очевидно, що вартість електромобільних батарей із часом знижуватиметься. Конкуренція між виробниками загострюється, наука не стоїть на місці. Щороку ми дізнаємося щось нове про можливості акумуляторів, виробники постійно тестують удосконалення, які повинні призвести до збільшення ефективності батарей.
Це зараз батарея в електрокарі є суттєвою витратною частиною, через яку типовий електромобіль дорожчий за бензиновий. Незабаром усе зміниться.

За прогнозами, електрокари зрівняються за ціною з автомобілями з двигунами внутрішнього згорання у 2025 році. До того часу різниця у вартості скорочуватиметься.
Нескладні розрахунки показують, що різниця між електрокаром і традиційним авто окупиться вже за кілька років завдяки дешевшому живленню електрокара.
Наприклад, порівняємо електрокар Hyundai Ioniq і подібну модель з двигуном внутрішнього згорання Hyundai Elanta.
Так, вартість 1 кВт для автомобілів «Укренерго» дорівнює 1,9 грн, бензину – 28 грн/л, споживання на 100 км – близько 11 кВт і 10 л, відповідно. Виходячи з цього, електромобіль при 20 тис. км середньорічного пробігу економить близько 50 тис. грн.

Утім, порівняно дорогий Hyundai Ioniq за ціною близько 30 тисяч доларів по кишені далеко не кожному. Візьмемо «народні» моделі – два вживані автомобілі 2015 року: електрокар Renault Zoe вартістю 13,5 тисяч доларів та Peugeot 208 з двигуном внутрішнього згорання, 1,6 л вартістю 11,4 тисяч доларів.

Різниця у вартості при близьких інших показниках – 2,1 тис. дол. Якщо скористатися вищезгаданими розрахунками, то ця різниця окупиться приблизно за два роки.

Хоча, якщо говорити про дорогі електрокари, то про швидку окупність, можливо, й не йдеться. А ось у сегменті середнього та нижчий від середнього класу термін окупності суттєво скорочується. Після двох років експлуатації економія становить 30-50 тис. грн на рік, залежно від використання.

Електромобіль чи «гібрид»

У США та Євросоюзі пільги поширюються і на придбання гібридних автомобілів. У Сполучених Штатах податковий кредит на купівлю PHEV становить 3501-6670 дол., на електрокар – 7 500 дол. У Грузії почався бум гібридних автомобілів після зниження митних зборів на 50% у 2016 році.

В Україні продажі електрокарів стрімко ростуть, проте зарядна інфраструктура країни лише зароджується. Тим часом деякі гібридні авто пропонують запас ходу на електротязі до 50 км, витрату пального у змішаному циклі 1,1 л на 100 км (як на скутері), загальний запас ходу 1 014 км і нижчу ціну, ніж у Nissan Leaf 2018 року.

Найкращі електрокари і «гібриди»

Серед електромобілів у співвідношенні ціна–запас ходу оптимальними виявилися Ford Focus Electric, Hyundai Ioniq Electric і Nissan Leaf. До речі, якщо у США Hyundai Ioniq Electric з податковою знижкою коштує 21 292 дол., то в Україні ціна на офіційне авто стартує із 30 тис. дол.
Як за допомогою шин можна зменшити витрату пального
Що робити, якщо витрата пального вашого авто усе болючіше і болючіше б’є по гаманцю? У цьому випадку слід згадати про те, що правильно підібрані шини можуть допомогти заощадити на пальному.

На рівень споживання пального, крім інших факторів, істотно впливає сила опору коченню колеса. Вона залежить від ряду параметрів. Один із них – тиск повітря в колесі. Відомо, що велика кількість енергії витрачається на механічні деформації колеса в процесі кочення. Чим менше вони накачані, тим більше деформується під час руху. Висновок: для економії палива колесо слід злегка перекачувати. Це не кращим чином позначається на його амортизаційних властивостях, прискорюючи знос елементів підвіски і помітно знижуючи комфорт мешканців салону.
На втрати енергії від механічних деформацій колеса впливають ще й характеристики його матеріалу. Чим твердіша гума, тим менше вона схильна до деформацій. Цей ефект, до речі, широко застосовується виробниками коліс при створенні так званих «енергозберігаючих покришок». У реальному житті їх використання позначається на керованості машини приблизно так само, як і надлишковий тиск у шині. Хоча реклама «енергозберігаючої» гуми, зрозуміло, про це не згадує.

Що стосується малюнка протектора, то чим менше на ньому «зубів», тим нижчий опір коченню.

Ширина покришки – один із найбільш істотних факторів, що впливають на опір коченню. Крім іншого, її збільшення ще й нарощує масу колеса. Це призводить до додаткових витрат пального. Наприклад, при зменшенні індексу ширини покришки R16 з 265 до 185 можна, при рівних умовах, отримати економію палива до 1-2 літри на кожні 100 км пробігу.

Якщо авто їздить, переважно, містом у режимі старт-стоп, то вигідніше з точки зору економічності використовувати покришки мінімально можливого розміру. А якщо легковик проводить більшу частину часу на заміських трасах, варто зупинитися на колесах максимального радіуса.

Назвали дешеві кросовери, які довго їздять без ремонту
Експерти назвали бюджетні кросовери, які не потребують частого ремонту. Одним із надійних кросоверів, ціна якого є доступною, а якість знаходиться на належному рівні, експерти назвали Honda CR-V другого покоління. Дана машина вимагає того чи іншого втручання тільки після 150 тисяч кілометрів пробігу.

Також довго без ремонту може проїздити Toyota RAV4 другого покоління. Власники Toyota RAV4 часто скаржаться на рульову рейку, яка іноді ламається через кожні 50 тис. кілометрів пробігу. Крім того, часом занепокоєння доставляє система безпосереднього впорскування палива.

Також низькою ціною і високим рівнем надійності відрізняється Mitsubishi Outlander. Двигуни цього автомобіля не вимагають ремонту до 300-400 тис. кілометрів пробігу.

Все по темі: електрокари 

Карта транспорту
Гранатова толокаГромадський бюджет
3 Липня, 2020 П’ятниця
11 Червня, 2020 Четвер
4 Червня, 2020 Четвер
29 Травня, 2020 П’ятниця
23 Квітня, 2020 Четвер
8 Квітня, 2020 Середа
7 Квітня, 2020 Вівторок
6 Квітня, 2020 Понеділок
більше новин