Пеня за комуналку

У нашому житті є речі, яких нам, як би не хотілось, ніяк не уникнути. Серед таких – оплата за комунальні послуги. І цього року багатьох, хто відкладає подібні платежі «на потім», чекає неприємна новина: введення додаткового стягнення грошей за несвоєчасну сплату комуналки. Подібні правила діють у північного сусіда. Там розповіді про те, як за комунальні борги забрали квартиру, – доволі часте явище. Невже і на українців чекає подібне? Що і як буде, намагався розібратись «Вісник».

З 1 травня 2019 року в Україні вступають у силу зміни до закону про житлово-комунальні послуги – вводиться абонплата на ЖКП та пеня на заборгованість. За невчасну оплату житлово-комунальних послуг з 1 травня почнуть нараховувати пеню.

Як нараховується пеня за комуналку?

Згідно із законом, за кожен день прострочення платежу пеня становитиме 0,01%, або 3,65% за рік, але загальний розмір пені не може перевищувати суми боргу. Пеню нараховуватимуть з першого робочого дня, що йде за останнім, коли мала бути внесена оплата.

Коли не нараховують пеню?

Пеню не нараховуватимуть, якщо у держави перед споживачем є заборгованості за субсидії чи пільги або у споживача є довідка про затримку з виплати зарплати. Якщо після отримання попередження про несплату заборгованість не погашена упродовж 30 днів, послугу можуть відключити – йдеться про всі послуги, крім електроенергії та газу.

Щось не подобається – пиши скаргу

Конкурентоспроможні ринкові відносини завжди ведуть до зменшення ціни товару та збільшення якості. З монополією все навпаки. Саме монополія дає змогу постійно збільшувати ціни, при цьому знижуючи якість товару чи послуг, які надаються. Регулювати цей процес – падіння якості – мають відповідні органи, на кшталт Антимонопольного комітету. У питанні надання комунальних послуг подібний контроль веде національна комісія, яка затверджує і самі стандарти якості послуг. Теоретично, тепер отримувачі послуг можуть не просто скаржитись, а навіть отримувати компенсацію за неякісні послуги. Особливо важливо це в питанні електропостачання. Адже у нашому місті та районі люди постійно скаржаться на проблеми із напругою у мережі.
Так, у центральній частині міста у мережі напруга сягає до 240V. А от на правому березі Дніпра – навпаки. Навіть на одній вулиці у будинках може бути різна напруга у мережі: на одному боці – 180V, на іншому – 230V. І це також привід скаржитись: під загрозою – ваша техніка.

Як повідомила глава регулятора Оксана Кривенко: «Тепер запроваджено гарантовані стандарти якості послуг із електропостачання, і у разі їх недотримання споживачі мають право вимагати компенсацію».

Виявляється, що цей порядок набув чинності ще 24 листопада 2018 року.

Тож, споживач може отримати компенсацію у конкретних випадках, коли оператор системи розподілу чи електропостачальник не дотримується установлених стандартів термінів надання послуг та виконання робіт.

Зокрема, ці стандарти стосуються:
1. Видачі технічних умов на приєднання.
2. Відновлення електропостачання.
3. Перевірки лічильника.
4. Відповіді на письмові звернення.
5. Якості електричної енергії.

Однак тут є певні питання. Компенсація має надаватися автоматично за рахунок зменшення рахунку у квитанції на оплату електроенергії у термін до 75 днів з дня порушення установлених строків. Компанія сама визначає, яким споживачам вона має надати компенсацію, і повідомляє про це споживача. Якщо упродовж установленого терміну компенсація не була надана, її розмір збільшується. А чи буде компанія сама себе обкладати штрафом за недотримання якості? Сама ж компенсація зовсім невелика. Розмір може становити від 100 до 200 гривень. Для непобутових споживачів (підприємств) ця сума може коливатись у межах 200-600 гривень.

Дізнатись про те, що вам нараховано компенсацію, споживачі можуть лише, якщо компанія-надавач послуг про це повідомить. Вони можуть це зробити одним із доступних способів:

1. У рахунку про оплату електроенергії.
2. В «особистому кабінеті» споживача на офіційному веб-сайті компанії.
3. Листом на офіційному бланку.

Як же реально ці зміни вплинуть на пересічних українців, ми побачимо уже незабаром. Бо боргів із комуналки у населення чимало.

Все по темі: гроші  субсидія 

Карта транспорту
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Gepostet von Я Люблю Кременчук am Mittwoch, 9. Mai 2018
Громадський бюджет
19 Вересня, 2019 Четвер
18 Вересня, 2019 Середа
більше новин