Техогляд 2019: нові правила і штрафи

З 1 травня вступили в силу нові правила техогляду. Вони пов’язані з тим, що Україна приводить своє законодавство у відповідність до актів Європейського Союзу. У техогляді змінилося чимало, у тому числі з’явився новий документ, який підтверджує, що ваш автомобіль успішно пройшов технічний огляд.

Хто зобов’язаний проходити техогляд

Ще у 2011 році скасували обов’язковий техогляд для приватних легкових автомобілів. Винятком були лише вантажні машини, маршрутки і таксі. Крім цього, спростили порядок проходження технічного огляду, а маршрутний лист і домовленість на керування транспортним засобом і зовсім не потрібні були.

У 2015 році міністерство інфраструктури запропонувало ввести обов’язкову перевірку технічного стану легкових автомобілів і причепів починаючи з 2019 року, мотоциклетної техніки – із 2022 року. Це було зроблено завдяки передбаченому закону «Про приведення законодавства України у сфері автомобільного транспорту відповідно до актів Європейського Союзу». Технічний огляд для вантажних автомобілів повернули у 2015 році, для автобусів – у 2017-у, а з 1 травня 2019 року техогляд в Україні повинні будуть пройти:

– легкові автомобілі, які використовують для транспортування вантажу або перевезення пасажирів, з метою отримання прибутку;

– вантажні автомобілі та причепи;

– автобуси та спеціалізовані транспортні засоби, що перевозять небезпечні вантажі.

– усі автомобілі, які працюють у службі таксі.

Але, якщо власник отримав бланк протоколу обов’язкового технічного контролю (ОТК) до вступу змін у силу, він має право не проходити техогляд, поки не закінчиться термін дії бланка старого зразка.

Хто може не проходити техогляд:

– легкові авто будь-якої марки, моделі та причепи до них;

– мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби;

– легкові автомобілі, які використовують для перевезення пасажирів або вантажів для отримання прибутку, вантажні автомобілі вантажопідйомністю до 3,5 тонн і термін експлуатації яких не перевищує 2 роки;

– технічні засоби для агропромислового комплексу, визначені Законом «Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України».

Що перевірятимуть на техогляді

Тут правила змінилися не дуже значно, і на техогляді перевірятимуть такі деталі і системи автомобіля:

– систему гальмового і рульового керування;

– зовнішні світлові прилади;

– пневматичні шини та колеса;

– світлопропускну здатність скла;

– газобалонне обладнання (за наявності);

– ідентифікацію транспортного засобу, складові частини, системи, в тому числі встановлене обладнання, інші елементи в частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища, в обсязі, визначеному законодавством.

Радіомітку на скло – обов’язково!

Також після реформи оновили і документ, який підтверджуватиме успішне проходження технічного огляду. Тепер, крім звичайних бланків, водій отримуватиме мітку радіочастотної ідентифікації (за технологією RFID), яку він буде зобов’язаний прикріпити на внутрішній частині скла зверху праворуч. Дані з цієї мітки будуть зчитувати на відстані за допомогою спеціального сканера.

RFID (Radio Frequency Identification) – це спосіб забезпечення зберігання та передачі інформації із носія-мітки в потрібне місце за допомогою спеціальних пристроїв. Такі мітки-ідентифікатори дозволяють полегшити розпізнавання різних об’єктів.

Також контролюючим органам буде легше перевіряти, чи допущено певний транспортний засіб до участі в дорожньому русі.

У МВС зазначили, що це допоможе уникнути фальсифікації і зробить роботу перевіряючих органів набагато простішою.
Як часто потрібно проходити техогляд і яким буде штраф
Легкові автомобілі, після першого їх використання, повинні перевірятися за чотири роки, після цього – кожні два. Машини ж, які використовують для перевезення пасажирів, – щороку.

Штраф за експлуатацію автомобіля без талона техогляду буде складати до 1,7 тисячі гривень. Якщо ж водія з таким порушенням упіймають удруге, його позбавлять прав на термін від трьох до шести місяців.

Дане нововведення планове, адже Україна до 2022 року має перейти на європейські норми техогляду. Процес обов’язкового технічного контролю транспортного засобу має проводиться з фотофіксацією, гальмівну систему, як і раніше, перевірятимуть методом стендових випробувань і загального вигляду транспортного засобу на гальмовому стенді.

У Кременчуці техогляд можна пройти на станціях уповноважених суб`єктів господарювання. Наприклад, ТОВ «Сигнал», що на вул. Київській, біля райвідділу, ПП «Центр автотехнічної експертизи» Кременчук, що біля Управління патрульної поліції по проїзду 40 років ДАІ. Хоча, за інформацією поліції, законної сили нормативний акт ще не набув. Тож за новими правилами перевірки не здійснюють. Але невдовзі це таки станеться. І водіям треба бути готовими до вищезгаданих вимог.

Завершується строк оформлення «євроблях»

24 травня завершується період, коли власники авто із єврономерами могли їх офіційно оформити.
Після цього ті, хто не розмитнив, але і далі їздить на єврономерах із порушенням митних правил, буде змушений платити великі штрафи.

Якщо таке авто виявлять на митниці, штраф складатиме 170 тисяч гривень, а у разі зупинки автомобіля поліцією на території України – від 8,5 до 17 тисяч гривень.

У ДФС вказують, що для власників «євроблях», які не скористаються нагодою розмитнити автомобіль, є два варіанти.

Перший – вивезти автомобіль за межі Україні й залишити там. Другий – розібрати «євробляху» на запчастини.
Олег Мірошниченко

Все по темі: авто  техогляд 

Карта транспорту
Гранатова толокаГромадський бюджет
3 Липня, 2020 П’ятниця
11 Червня, 2020 Четвер
4 Червня, 2020 Четвер
29 Травня, 2020 П’ятниця
23 Квітня, 2020 Четвер
8 Квітня, 2020 Середа
7 Квітня, 2020 Вівторок
6 Квітня, 2020 Понеділок
більше новин