Прибульцем з іншої галактики може бути одна із зірок Чумацького шляху

Хімічні «відбитки» однієї із зірок сузір’я Великої Ківш здалися вченим чужорідними.

Одна із зірок сузір’я Великої Ківш може бути межгалактическим прибульцем, – вважають вчені. Її незвичайний хімічний склад не схожий ні на одну із зірок у всьому Чумацькому Шляху. Однак, він притаманний тим, з яких складаються сусідні карликові галактики.

Як повідомляє УНІАН з посиланням на Live Science, підозри вчених викликала зірка під назвою J1124 + 4535. На їхню думку, вона відбувається з карликової галактики, яка багато років тому зіткнулася з нашої. Відповідно до цієї теорії, та менша галактика припинила своє існування. А підозріла зірка знайшла собі нове місце в нашому космічному «районі».

Зірку J1124 + 4535 вперше відкрили в сузір’ї Велика Ведмедиця в 2015 році за допомогою телескопа LAMOST в Китаї. Перші знімки з високою роздільною здатністю зробив японський телескоп в 2017-му. Спектральний аналіз зірки виявив, що в її складі дуже мало металів, таких як магній. Однак, вона виявилася напрочуд багатою на такий важкий елемент, як европий. І такий хімічний склад виділяє зірку серед інших в Чумацькому шляху. Хімічний склад зірок аналогічний газопиловим хмар, з яких вони утворилися. Тому сусідні зірки зазвичай мають однаковий набір компонентів. Коли ж їх вміст відрізняється від сусідів, вчені починають шукати інші місця в космосі, де вони могли б народитися.

Раніше вчені виявили, що Чумацький Шлях в нинішньому вигляді сформувався в результаті зіткнення і поглинання менших галактик. Бідні на метали зірки на кшталт J1124 + 4535 частіше зустрічаються у карликових галактик, які обертаються навколо нашої. І хімічний аналіз «дивака» із сузір’я Великий Ківш вказує на те, що він міг належати до давньої галактики, яка злилася з Чумацьким Шляхом мільярди років тому.

Фото взято із сайту УНІАН.

Все по темі: одна із зірок  прибулець з іншої галактики  чумацький шлях