Монетизують усі пільги

Споживачі комунальних послуг (близько 70% з них – пенсіонери) з 4 березня отримали субсидії у вигляді грошей. На черзі – монетизація усіх пільг, які громадяни отримали від держави.

Як зазначено на Урядовому порталі, з 1 жовтня 2019 року стартує монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Відтак, кожен субсидіант за результатами опалювального сезону буде отримувати готівкою все, що було зекономлено.
Відповідно до ухваленого рішення, паралельно функціонуватимуть дві системи надання пільг у грошовій формі – готівкова і безготівкова.
Пільги у безготівковій формі призначатимуться усім пільговикам в автоматичному режимі. Для цього «Ощадбанк» здійснюватиме персоніфікований облік пільговиків і коштів, які надходитимуть на їх рахунок для виплати. Потім «Ощадбанк» перераховуватиме кошти на рахунки управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг. Для цього вони мають укласти договори з банком.
В уряді вважають, що такий механізм забезпечить максимальну зручність для тих громадян, хто звик не витрачати сили і час на оплату житлово-комунальних послуг. Йдеться, перш за все, про людей похилого віку.
Пільги готівкою призначатимуться усім бажаючим на підставі поданих заяв до органів соціального захисту населення. Соцзабез щомісяця, до 25 числа, формуватиме реєстри пільговиків для виплати пільг у готівковій формі і передаватиме їх до Мінсоцполітики. Після перевірки Міністерство переказуватиме банку кошти для виплати монетизованих пільг.
Таким чином, кошти надходитимуть на особисті рахунки пільговиків, які зможуть зняти їх з власного рахунку у будь-який час.
«Ощадбанк» щомісяця інформуватиме субсидіантів і пільговиків SMS-повідомленням про надходження коштів від держави, їх використання та залишку.
Після закінчення опалювального сезону, в червні, невикористана сума грошей буде перераховуватися на поточні рахунки одержувачів житлової субсидії. Рахунок кожному «Ощадбанк» теж відкриє автоматично, без додаткового звернення в банк.
Для субсидіантів створять персональні кабінети, де можна буде відстежити інформацію про розмір нарахованої допомоги, перелік комунальних послуг, сплачених за рахунок субсидії, залишок коштів. Додаткові консультації можна буде отримати в контакт-центрі «Ощадбанку» за телефоном 0 800 210 800.

Чому гроші не роздадуть відразу на руки

В Україні субсидію отримує майже половина українських сімей. Якщо відразу роздати такій кількості людей гроші на руки, є ризик гіперінфляції і кризи комунальних неплатежів.
Тому, за замовчуванням, застосовуватиметься безготівкова форма виплати: кошти на рахунок пільговика не надходять, а переказуються на рахунок Мінсоцполітики в «Ощадбанку», а потім – виконавцям комунальних послуг за їхніми «заявками». Тобто пільговик «живих» грошей не бачить.
Проект не передбачає можливості вибору форми виплати пільг одразу при їх призначенні.
Субсидіанти, які не мають заборгованості за житлово-комунальні послуги до 1 травня, отримуватимуть монетизовану грошову допомогу. Боржники ж не зможуть скористатися правом на субсидію. Коли претендент на субсидії погасить борги, йому автоматично буде призначена субсидія у безготівковій формі.
Ризики
Запропонована урядом схема безготівкової монетизації пільг для споживачів, що мають проблеми з платіжною дисципліною та, за замовчуванням, для пільговиків, містить низку ризиків.
За такої моделі гроші автоматично списуватимуться з цього рахунку за «заявками» підприємств-надавачів послуг.
При такому підході у недобросовісних виконавців послуг з’являється спокуса штучно створювати споживачам борги чи повідомляти органам соціального захисту про неіснуючу заборгованість. І потім гарантовано, без контролю споживача, отримувати кошти від держави, замість того, аби налагоджувати системи збору платежів і відповідати за неї.
У той же час споживач усувається від розпорядження коштами, які належать йому, адже йдеться про адресну соціальну допомогу. «Ощадбанк» без відома громадянина від його імені оплачуватиме будь-які нарахування комунальних підприємств.
Часто нарахування за комунальні послуги відбуваються за нормативами. Виконавець вписує у квитанції більші суми, ніж повинен сплатити громадянин. Між громадянином і виконавцем виникають суперечки щодо неправильно проведених нарахувань, приписок, чи непроведених перерахунків.
Цілком імовірно, що нормативні нарахування та приписки стануть масовими, адже система не передбачає жодної звірки. Скільки подав надавач послуг у реєстрі – стільки і спише «Ощадбанк» з облікового запису отримувача субсидії.
Тож економії споживач може й не дочекатися, а довести свою правоту не зможе. У підсумку постраждають субсидіанти та пільговики.
Крім того, система залежить від будь-кого з учасників. Наприклад, субсидіант чи пільговик справно платить внески в ОСББ і не має боргів. Однак достатньо одному з численних виконавців комунальних послуг повідомити про наявність боргу, як пільга чи субсидія переводиться на безготівкову форму виплати.
У підсумку виграє підприємство, яке отримуватиме виплати, а споживач програє.

«Не царська це справа»

Узагалі, держава повинна дати громадянину можливість платити за житлово-комунальні послуги. Для цього й передбачені пільги. А збирання платежів не є клопотом держави. Це завдання для управителя та виконавця – того, хто перебуває з громадянином у договірних стосунках.
Робота з боржником-пільговиком нічим не відрізняється від роботи з будь-яким іншим боржником. Її просто треба робити: відстежувати історію неплатежів, з’ясовувати причини несплати, виправляти помилки в нарахуваннях, зрештою, вживати досудові і судові заходи впливу на боржника.
Утім, саме комунальникам спростили життя, причому з фінансовою компенсацією. Їм просто треба виставити рахунок «Ощадбанку» й отримати бажану суму «на тарілочці». А вся інша маячня – «не царська справа».
Олег Мірошниченко

Все по темі: гроші  монетизація  субсидія 

Карта транспорту
Гранатова толока
Кременчуцька толока - 2018

НЕЙМОВІРНО красиве відео!!!Кременчуцька толока - 2018

Gepostet von Я Люблю Кременчук am Mittwoch, 9. Mai 2018
Громадський бюджет
6 Грудня, 2019 П’ятниця
5 Грудня, 2019 Четвер
4 Грудня, 2019 Середа
більше новин