Водійські права отримуватимуть по-новому

Нещодавно Кабмін ухвалив зміни до низки постанов стосовно порядку видачі водійських посвідчень та навчання в автошколах загалом. Нововведення будуть запроваджуватися поступово і повністю працюватимуть уже за півроку. Як це позначиться на пересічних громадянах?  «Вісник Кременчука» поговорив на цю тему з керівником однієї з автошкіл міста.

Що зміниться

Отож, основні зміни, зафіксовані у документі:
Відеофіксація складання іспитів. Відтепер увесь процес складання іспитів для отримання водійського посвідчення фіксуватиметься на відео. У МВС наголосили, що відеофіксація теоретичних іспитів уже запроваджена в сервісних центрах МВС нового зразка. Але нововведення передбачає, що й під час складення практичного іспиту дії кандидата у водії та екзаменатора фіксуватимуться за допомогою обладнання, що встановлюватиметься в кожному екзаменаційному авто.
Два іспити в одному сервісному центрі. Неможливо буде скласти теоретичний іспит в одному територіальному сервісному центрі МВС, а практичний – в іншому. Також працює онлайн-тренажер, де можна перевірити, чи є достатня кількість знань, щоб скласти теорію.
Скорочення «терміну дії» свідоцтва про закінчення навчання. Тепер термін придатності отриманого в автошколі Свідоцтва про закінчення навчального закладу з підготовки водіїв транспортних засобів скоротили до 2 років.
Зміни обміну прав. Для того, аби отримати чи обміняти водійське посвідчення, обов’язковою умовою тепер є зазначене місце реєстрації в паспорті або іншому документі, що посвідчує особу.
Запровадження електронного журналу. Викладачі та інструктори з водіння будуть зобов’язані вносити у спеціальний електронний журнал інформацію про час проведення теоретичних та практичних занять, а також транспортний засіб, на якому здійснюватиметься практичне заняття. Нововведення покликане посилити контроль за організацією навчального процесу в кожному закладі з підготовки водіїв та, зокрема, за навчанням кожного слухача.
Жодних бланків та свідоцтв. Тепер немає необхідності купувати в територіальних сервісних центрах МВС бланки та свідоцтва про закінчення закладу із підготовки водіїв транспортних засобів.
Зміни в акредитації автошкіл. Функції стосовно акредитації закладів передали від Головного сервісного центру МВС до регіональних сервісних центрів МВС за місцезнаходженням закладів. Також був спрощений механізм акредитації закладів, що належать до сфери управління Міністерства освіти та науки.
Іспит без навчання в автошколі. Усі випускники, які закінчили навчання з підготовки водіїв у закладах професійно-технічної освіти, будуть допущені до складання іспитів без додаткового навчання в автошколі.
Відповідатимуть за водіїв. У МВС пропонують запровадити персональну відповідальність інструкторів автошкіл за навчання і підготовку водіїв. Якщо більше певного відсотка учнів показують поганий рівень підготовки, тобто не здають, інструктори нестимуть за це персональну відповідальність. Така практика вже застосовується у деяких прогресивних країнах.
А у майбутньому у МВС збираються кардинально видозмінити процес підготовки водіїв. Зокрема, інструктори зможуть навчати новачків самостійно і не «прив’язуватися» до автошкіл.

КОМЕНТАР

Чи здивували ці нововведення кременчужан? На запитання видання відповідала керівник автошколи №1 Ірина Коломієць.

– Я вважаю, що це нормальна практика, коли інструктор несе персональну відповідальність за навчання водіїв. Хоча й раніше вони відповідали за своїх підопічних. Але не було передбачено відповідальності, а тепер будуть передбачені певні санкції за, так би мовити, погану роботу.
Щодо відеозапису іспитів, то в нас це було впроваджено ще рік тому. Тому цим не здивувати. У сервісному центрі також здача теорії здійснюється під відеозапис. А в машинах відеореєстратори встановлені ще років зо два тому. Усе записується і передається «вище» до керівних структур.
Нас, як автошколу, більше турбує питання акредитації. Так, ще 7 березня Полтава дала «добро» щодо того, що усі документи в порядку. І до кінця березня ми встигаємо оголосити набір групи на навчання. Але акредитацію ми проходимо лише 25 квітня. Перевіряючим із Києва то ніколи приїхати, то в них якісь свої справи. А коли набудуть чинності нові правила, то нам не потрібно буде звертатися до столиці. Перевіркою матеріальної бази автошколи матимуть право займатися інспектори з Полтави.
Реєстрацію набраних груп у сервісному центрі також легше буде здійснювати. Вчитися можна у Кременчуці, а екзамени здавати – у іншому місті. Електронна база навчання водіїв одна, і завдяки цьому можна побачити, де навчалася людина. Тож після того, як учень отримає документи від автошколи, він може поїхати здавати іспити до іншого міста. Єдине, чого не можна, то це здавати теорію тут, а водіння – у іншому місці. Тож, для бажаючих навчатися у автошколі нічого страшного не станеться.

Слідкуйте за здоров’ям

– Проблема може підступити з іншого боку – медичні довідки, – говорить Ірина Коломоєць. – У проекті рішення Міністерства охорони здоров’я говориться, що в кого сколіоз, плоскостопість, серцево-судинні відхилення, підвищений тиск, того можуть не допустити до водіння. Але, скажіть, хто зараз повністю здоровий? Адже це відносне поняття. Абсолютно здорових людей не буває. Ось тут і криється загроза. Більш жорсткими можуть стати вимоги і до тих, хто вже має права. Наприклад, наші інструктори кожного року проходять медогляд. Любителі (водії мотоциклів та легковушок) не знають, що таке періодично проходити медогляд. А можуть ввести. Причому, за віковим цензом. Молодим людям – на 10 років. А старшим, кому, скажімо, за 60 – на три роки. Професіонали ж, для кого водіння є роботою, медогляд проходитимуть раз на рік. За відсутність медичної довідки передбачатиметься штраф. Тож, коли поліцейські під час зупинки вимагатимуть документи, окрім водійського посвідчення та страховки, потрібно буде пред’являти також медичну довідку.

Хто зверху?

– Кого в автошколі більше – чоловіків чи жінок? Зазвичай наповнюваність груп зменшується взимку, – говорить Ірина Коломієць. – А навесні збільшується. За спостереженнями протягом п’яти років нашої автошколи, жінок завжди було більше. Якось восени і взимку у нас був віковий ценз жінок 60 років і вище. Зараз, влітку, більше йдуть студенти. Вони якраз закінчують навчання і бажають використати вільний час з користю. За новими правилами, права їм видають на два роки. А потім їх потрібно міняти. Якщо за цей час було 1–2 порушення правил дорожнього руху, поміняють без проблем. Якщо 3 і більше, доведеться у сервісному центрі знову складати іспити – і теорію, і практику.

Все по темі: автошкола  водійські посвідчення  нововведення 

Карта транспорту
Гранатова толокаГромадський бюджет
3 Липня, 2020 П’ятниця
11 Червня, 2020 Четвер
4 Червня, 2020 Четвер
29 Травня, 2020 П’ятниця
23 Квітня, 2020 Четвер
8 Квітня, 2020 Середа
7 Квітня, 2020 Вівторок
6 Квітня, 2020 Понеділок
більше новин