Вчені показали, який мали вигляд предки людей 3,8 мільйона років тому

Відкритий вид може повністю змінити уявлення науки про еволюцію людського виду.

Вчені змогли показати обличчя стародавнього предка людей, який жив 3,8 мільйона років тому, після відкриття майже повного черепа, знайденого в Ефіопії. Скам’янілість була знайдена в археологічному регіоні Ворансо-Мілле, багатій на рештки, пов’язані з ранньою людською еволюцією. Як пише Newsweek, череп опинився в руки вчених ще у 2016 році. Міжнародна команда дослідників встановила його вік, а також визначила, що він належав самцю виду Австралопітек аннамський.

Це погано вивчений ранній вид гомінідів, який вважають найдавнішою гілкою Австралопітеків. Цей вид жив приблизно 4,2-3,9 мільйона років тому. До цього часу  черепно-лицьові риси виду були повністю невідомі. Однак, майже цілий череп дозволив змінити це й відтворити вигляд обличчя стародавнього предка людей.

Рання людська еволюція досі не досліджена повною мірою. І чим більше скам’янілостей вчені знаходять, тим складнішою стає картинка історії людського виду. Різні види людиноподібних жили в різні часи. Інколи періоди їхнього існування накладаються, а інколи нові види раптом виникають в інших і невідомих точках на планеті.

Раніше вважали, що Австралопітек аннамський був попередником Австралопітека афарського – виду, до якого належить втрачена еволюційна ланка з умовною назвою «Люсі». Цей вид жив приблизно 3,9-2,9 мільйона років тому. Знайдений череп Австралопітека аннамського свідчить, що його власник жив у той час. Таким чином, два види співіснували на Землі щонайменше впродовж 100 тисяч років. Тож теорія про лінійну еволюцію таким чином була спростована. Команда вчених каже, що знахідка заповнює важливий пробіл у знайдених рештках. Череп доводить, що принаймні два людиноподібні види співіснували у східній Африці приблизно 3,8 мільйона років тому. Це ще раз підтверджує теорію про різноманіття людиноподібних видів у період Пліоцену.

За матеріалами УНІАН